Podľa IBM vyjde Mac vo firemnom prostredí lacnejšie ako PC

Mac lineup

IBM už nejaký čas svojim zamestnancom umožňuje vybrať si pracovný počítač, ktorý preferujú – Mac alebo PC. A prekvapivo, PCčka ich vôbec nevyjdú lacnejšie, práve naopak.

Viceprezident spoločnosti pre pracoviská, Fletcher Previn, na IT konferencii Jamf Nation User Conference priblížil detaily tohto rozhodnutia a jeho dopad na celkové náklady firmy. IBM používa Macy od roku 2015, prvý rok implementovali približne 30 tisíc strojov od Applu, v súčasnosti ich je však už trojnásobok.

Prvotné predpoklady o tom, že Macy budú pre spoločnosť príliš drahé, sa nenaplnili. Naopak, IBM za uplynulý rok zistilo, že práve zariadenia s Windowsom sú nákladnejšie. A to v niektorých prípadoch až o 543 dolárov. Závisiac od modelu, IBM na jednom Macu v porovnaní s PC za obdobie štyroch rokov ušetrí od 273 do 543 dolárov. “A to berieme do úvahy tie najlepšie ceny, aké nám dal Microsoft.” dodáva Previn.

steve_jobs_ibm_finger
Steve Jobs na ikonickej fotke z roku 1983 ukazuje, čo si myslí o svojom rivalovi. Zdroj: osxdaily.com

Ďalším bonusom je aj menšia náročnosť na technickú podporu. Napriek vyššej prvotnej cene Macy vyžadujú omnoho menej starostlivosti a údržby. Už pred rokom IBM tvrdilo, že len pät percent používateľov OS X kontaktovalo interné IT oddelenie s problémami, v porovnaní s 40 % používateľov Windowsu.

Obľúbenosť počítačov od Applu v IBM aj naďalej rastie. 73 % zamestnancov spoločnosti tvrdí, že ich ďalší pracovný počítač bude Mac. Aby dokázali uspokojiť dopyt, IBM momentálne zavedie do prevádzky v priemere 1 300 Macov každý týždeň.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPhone 16e

Tak ako sa čakalo, Apple naozaj predstavil nový vstupný model do svojej ponuky. Firma ho však začala predávať pod menom iPhone 16e.
Apple Maps
pokračovanie článku

Apple Maps možno začnú zobrazovať reklamy

Niet divu, že Apple sa eventuálne pokúsi monetizovať väčšinu svojich služieb. No zatiaľ čo niektoré služby vyslovene vyžadujú aktívne predplatné, iné si budú musieť na seba zarobiť same, v záujme zachovania bezplatnosti.