Okuliare pre virtuálnu realitu Ocolus Rift nepodporujú v súčasnosti počítače Mac. Podľa zakladateľa spoločnosti Oculus Palmera Luckeya aby sa to zmenilo, musí Apple najsjôr predstaviť „lepší” počítač.
„Ak Apple predstaví niekedy poriadny počítač, urobíme to”, takto reagoval na otázku Luckey, či niekedy bude podporovať Oculus Rift aj počítače Mac. Problém je pritom jednoduchý a spočíva v tom, že Apple nedáva do svojich počítačov lepšie grafické karty. Dokonca aj do svojho najvýkonnejšieho zariadenia Mac Pro (cena od 3 399 € – 11 319 €), inštaluje kalifornská spoločnosť len grafickú kartu AMD FirePro-D700. Tá je vhodná pre profesionálne využitie, ale v herných testoch je približne na úrovni Nvidie GeForce GTX 780 Ti alebo AMD Radeon HD 7870. Požiadavky pre Oculus sú ale GeForce GTX 970 alebo Radeon R9 290.
Vzhľadom k tomu, že sa obrazovka sa nachádza blízko očí, musí mať vysoké rozlíšenie aby neboli viditeľné jednotlivé pixely. Pre každé oko sa vykresľuje obraz v rozlíšení 2 160 x 1 200 s obnovovacou frekvenciou 90 Hz, čo je trikrát viac ako Full HD/ 1080p.
Apple je pri grafických kartách vo svojich Macoch konzervatívny. Ak sa virtuálna realita presadí, bude musieť Tim Cook prehodnotiť svoju stratégiu.