Mobilné blokovanie reklám za uplynulý rok stúplo o 90 percent

Podľa najnovších štatistík každý piaty majiteľ smartfónu teraz používa ad blocker, prevahu majú hlavne v rozvojových krajinách.

Startup PageFair priniesol zaujímavé dáta, ktoré ukazujú, že blokovanie mobilných reklám oproti minulému roku narástlo až o 90 %. Ad blocker na svojom zariadení používa celkovo 420 miliónov ľudí po celom svete – najväčšími trhmi sú pritom rozvojové krajiny ako Čína, India a Pakistan.

Celkom 36 % majiteľov smartfónov v ázijsko-tichomorskom regióne blokuje reklamy, pričom v Indii a Indonézii ide dokonca až o dve tretiny. Čísla v Európe a Severnej Amerike sú pritom oveľa nižšie – mobilný ad block tu používa len 14 miliónov ľudí. V US ide o 4,3 milióna obyvateľov (približne 2 % populácie), oproti masívnym 159 miliónom v Číne.

page-fair-ad-blockers.0

Obrovský nárast mobilných ad blockerov nastal približne pred rokom, kedy Apple v iOS 8 predstavil oficiálne rozhranie na umožnenie blokátorov obsahu v mobilnom Safari. Nastala vášnívá diskusia, ktorá trvá dodnes. Zákazníci sú totiž unavení čoraz dotieravejšími reklamami a trackermi, no na druhej strane stoja ich zástancovia, prevažne vydavatelia webových publikácií, ktorí sa boja o svoje živobytie.

Inštalácia blokátoru má však okrem ideologických dôvodov aj veľmi pragmatické výhody – blokovanie reklám dokáže ušetriť značné množstvo cenných mobilných dát a taktiež odľahčí záťaž na procesor a urýchli tak samotné načítavanie obsahu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPhone 16e

Tak ako sa čakalo, Apple naozaj predstavil nový vstupný model do svojej ponuky. Firma ho však začala predávať pod menom iPhone 16e.
Apple Maps
pokračovanie článku

Apple Maps možno začnú zobrazovať reklamy

Niet divu, že Apple sa eventuálne pokúsi monetizovať väčšinu svojich služieb. No zatiaľ čo niektoré služby vyslovene vyžadujú aktívne predplatné, iné si budú musieť na seba zarobiť same, v záujme zachovania bezplatnosti.