Je MacBook ešte stále MacBook?

Apple pred pár dňami predstavil nový MacBook Pro s Touch Bar a inými novinkami. Tieto novinky prijalo veľa ľudí pozitívne, no Apple zároveň spravil pár krokov, ktoré zabíjajú identitu týchto laptopov.

Spoločnosť z nového laptopu odstránila dvojicu poznávacích značiek – úvodnú znelku a svietiace logo. Obe veci boli fanúšikmi pokladané za kľúčovú súčasť MacBookov, prakticky identitou. Úvodná znelka bola akýmsi upokojujúcim symbolom toho, že je MacBook v poriadku a že sa zapína. Ku “zkultoveniu” tejto znelky prispel aj Pixar v rozprávke Wall-E, kde v jednej scéna vydal upratovací robot práve túto znelku.

Čo sa však týka podsvieteného loga Apple, je to rozhodnutie, ktoré prekáža mnohým a kvôli ktorému Mac tak nejak splynie s masou. Stratí sa. Je to začiatok éry, kedy už v univerzitných aulách prestanú svietiť desiatky jabĺk. Je to éra, kedy ani DJ-i nebudú môcť prezentovať nálepky na zadnej strane svojich počítačov. Je to éra, kedy stmavnú konferencie Applu, lebo v publiku už nezasvieti jediné jabĺčko. A takisto sa už nebudeme môcť baviť na konferenciách Samsungu, kde jablká svietili taktiež.

Okolo svietiaceho jablka teda vznikla akási kultúra, ktorú sa snažili neúspešne okopírovať iné značky. Skalní fanúšikovia dokonca upravovali svoje iPhony tak, aby svietilo jablko ešte aj na ich zadnej strane! Svoje čestné miesto malo aj v kluboch. Mohla to byť akákoľvek hudobná akcia, vždy sa tam zjavil aspoň jeden DJ, ktorému na zadnej strane počítača svietilo jablko a vďaka nemu aj nálepky. Samotnú možnosť polepiť si MacBook dokonca prezentoval Apple, asi dva roky dozadu. Vtedy vydal reklamu na MacBook Air, v ktorej zaznel DJ Hudson Mohawke a videli sme kompiláciu rôzne polepených Macov. To bola kultúra a práve túto kultúru dnes Apple zabíja.

glowing-apple-logo

komentáre
  1. Apple mal niekedy motto “Think different”. Uz to neplati. Inak clanok paradny, prvy, ktory ma hlavu a patu a nie je “orafany” z ineho webu. O tomto by mal byt Macblog

    0
    0
  2. Apple už nie je čo býval MAC je s toho bežný komerčný notebook za veľmi vysokú cenu,
    v podstate sa neplatí za výkon a kvalitu ale za to že máš apple. A už určite nie na profi prácu. Ano pozeranie foto hudba surfovanie , vybavenie emailov, napísanie listu a daka tabulka a prezentácia v malom lahkom peknom tele a svietiace jabĺčko to je asi tak všetko čo sa dá od neho očakávať. A prečo to tak je? lebo to ludia chcú o to je záujem ludia profi notebooky nevyuzijú A ty čo ich potrbujú apple nekúpia lebo apple taký v ponuke nemá. Len taka prihoda bol som na jednaní v nemecku dámy a páni manažeri maili apple (stačí im na na prezentáciu a maili a písanie) a vykonny pracovníci IT a projektanti mali všetci HP a Lenovo :-)) a to bolo presne vo všetkých firmách bolo tam ludí z 5 firiem :-))) . A upresním podla typov HP a lenovo boli to stroje drahsie ako apple to len pre tých čo by povedali že podradeným stačí lacné :-))

    0
    0
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť