iPhone SE nie je novým produktom v tradičnom slova zmysle. Vôbec preto neprekvapí, že reakcia verejnosti je omnoho vlažnejšia než v prípade predošlých generácií a ani Apple zrejme neočakáva, že nový model bude trhať rekordy predajnosti.
Na vybraných trhoch je však oň už teraz obrovský záujem. Nedávna analýza návštevnosti stránok apple.com od spoločnosti SimilarWeb poukazuje na pozoruhodné navýšenie webovej prevádzky v Číne a Indii. Aj keď návštevnosť webu bola 21. marca v priemere omnoho menšia, než počas predstavení produktov za posledné tri roky, v Číne sa návštevnosť zvýšila o 150 % a v Indii dokonca o 160 %.
Analýza potvrdzuje predošlé správy od CNBC, podľa ktorých si iPhone SE len v Číne predobjednalo vyše 3,4 milióna ľudí. Veľkú zásluhu na tom má jednoznačne cena – iPhone SE začína na cenovke 400 dolárov, čo ho robí vôbec najlacnejším novým iPhonom v histórii spoločnosti.
Ďalšia štatistika od spoločnosti Slice Intelligence zase poukazuje na fakt, že iPhone SE láka viac používateľov Androidu než predošlé iPhony.
Podľa dostupných dát z online predobjednávok iba 35 % kupcov iPhonu SE v posledných dvoch rokoch vlastnilo iPhone a 16 % z nich v minulosti vlastnilo Android. Na porovnanie, až 49 % záujemcov o iPhone 6s prešlo zo staršieho iPhonu a len 10 % predtým vlastnilo telefón s Androidom.