Vždy sa viedli diskusie o efektivite technológií v školskom prostredí. Avšak politik z Britskej konzervatívnej strany kritizoval nie len teóriu používania ale aj jej prax.
Edward Timpson hovorí, že školy využívaním technológií vo vyučovacom procese umožňujú žiakom tráviť na iPade “väčšinu” dňa a dodal, že takéto nadmerné používanie môže viesť k šikane. Podľa stránky Telegraph sa Timpson počas rozhovoru zmienil, že narastá počet žiakov závislých na iPade. Timpson odporúča učiteľom, aby zabavili iPady žiakom, ktorý budú iPady využívať na iné veci ako na edukáciu.
Tým chcel poukázať na šikanu, ku ktorej podľa neho iPad prispieva. Politik Timpson si myslí, že odobranie zariadenia žiakovi je posledná možnosť riešenia problému. Je toho názoru, že školy a učitelia by mali nájsť “technologickú rovnováhu” v triede, aby sa pozornosť medzi učiteľom a iPadom nestala bojom.
Timpsonove stanovisko je vcelku na mieste. Používanie iPadu otvára deťom prístup k nekonečnému množstvu informácií a má zároveň aj iné rôzne benefity. Ale všetko má klady aj zápory. Niektorí odborníci tvrdia, že používanie technológií desocializuje deti a triedy s iPadmi sú podľa nich menej efektívne ako tie klasické. Taktiež je na mieste slovo šikana. Technológie prinášajú aj risk v oblasti šikany a iných foriem násilia.