Čo je to hashtag?

Hashtag on chalkboard

Čo je to vlastne hashtag? Ak ste si niekedy položili túto otázku, pravdepodobne sa pohybujete po sociálnych sieťach ako Twitter, Faceboook alebo Google+. Slová alebo slovné spojenia, ktoré sa nachádzajú za mriežkou sa stali v poslednej dobe neoddeliteľnou súčasťou internetového sveta. Ale odkiaľ sa vzali, ako ich používať alebo ako fungujú a aký je ich zmysel? Vysvetlíme si najdôležitejšie vlastnosti hashtagov.
hashtag_04Takzvané hashtagy, slová alebo slovné spojenia, ktoré sa začínajú mriežkou „#” sú dnes všadeprítomné v sociálnych sieťach ako je Facebook, Twitter alebo Google+ a postupom času sa stali ich neoddeliteľnou súčasťou. Najskôr sa začali používať na mikroblogovacej sociálnej sieti Twitter, ale neskôr sa rozšírili aj do ostatných a dokonca sa objavujú aj v takých, v ktorých hrajú hlavnú úlohu fotografie,obrázky a videá, ako sú napríklad Instagram, Pinterest a YouTube.

Kde sa vzal hashtag?

Členovia komunity okolo IRC sietí prijali dohodu o pridaní symbolu „#“ na začiatok slova označujúceho kanál, skupinu alebo tému. Za presadenie hashtagov na sociálnych sieťach sa postaral internetový aktivista a právnik Chris Messina, ktorý 23. augusta v roku 2007 napísal tweet:

„Čo by ste povedali na používanie # (mriežky) pre skupiny. Napríklad #barcamp [správa]?“

Postupne sa tento spôsob označovania skupín začal dostávať do popredia, dopomohli k tomu aj veľké požiare v južnej Kalifornii v októbri roku 2007, počas ktorých obyvatelia intenzívne využívali práve sociálne siete. Twitter zareagoval na tento podnet a podporu pre hashtagy spustil 1. júla 2009.

V júli 2011 navrhol Chris Messina ich použitie v sociálnej sieti Google+. Jeho návrh bol pozitívne prijatý vývojárom Josephom Smartom. Senior viceprezident pre sociálne médiá spoločnosti Google Vic Gundotra v októbri 2011 predstavuje nové funkcie Google+, medzi ktorými je aj podpora hashtagov.

Približne v polovici júna 2013 sa dočkali aj používatelia Facebooku a bola pridaná ich podpora.

Ale čo je to ten hashtag a aký je jeho význam?

Hashtag je anglické slovo zložené z dvoch termínov, „hash” a „tag”, „hash” je anglické pomenovanie pre mriežku „#” a „tag” označuje klúčové slovo. Výsledok je potom veľmi jednoduchý, hashtag označuje mriežkou kľúčové slová, ktoré dávajú tematickú súvislosť, aby dávali zmysel netriedenému prúdu správ kolujúcich sociálnymi sieťami. Prvou bolo práve Twitter, ktorý začal označovať svoje príspevky mriežkou „#”, pod ktorou združovala rovnaký predmet záujmu.

Keď kliknete na takýto hashtag, zobrazí sa vám prehľad všetkých rovnako označených príspevkov, ktoré boli zverejnené rôznymi používateľmi. Takto môžete jednoducho sledovať témy, ktoré vás zaujímajú a dajú sa jednoducho triediť.

Ak chcete použiť hashtag v tweete prípadne v príspevku na Facebooku alebo na Google+, musíte si najskôr vybrať kľúčové slovo, napríklad #Slovakia. Príslušná sociálna sieť takto identifikuje váš príspevok a predpokladá, že správa alebo fotografia má súvislosť práve s našou krajinou. Pokiaľ sa nejaký používateľ zaujíma o Slovensko, stačí si vyhľadať tento hashtag, prípadne naň kliknúť a uvidí všetky príspevky s podobnou témou.

Samozrejme že hashtagy môžu obsahovať aj viaceré slová, ktoré musia byť ale oddelené podčiarkovníkom „_”, napríklad #Malá_Fatra.

Ako sme už spomínali hashtag sa stal neodmysliteľnou súčasťou mnohých sociálnych sietí. Medzi najznámejšie patrí napríklad Facebook, Flickr, Google+, Instagram, Kickstarter, LinkedIn, Pinterest, Tumblr, Twitter alebo YouTube. Stačí pred kľúčové napísať symbol „#”, aké jednoduché. Používanie vhodných hashtagov pomáha ďalším používateľom na sociálnych sieťach nájsť príslušné príspevky oveľa ľahšie.

komentár
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
Apple Intelligence
pokračovanie článku

Apple Intelligence vstúpi do EÚ v apríli 2025

Zdá sa, že redesignovaný Mac mini je najväčšou tohtoročnou novinkou, inak sa všetko nesie v duchu príprav na hardvér kompatibilný s Apple Intelligence. Lenže tá bola ohlásená iba pre krajiny mimo EÚ vzhľadom na lokálne regulácie.