V uplynulých dňoch sa na internete objavila správa o istom užívateľovi, ktorý žaloval Apple pre porušenie dánskeho obchodného zákona.
Spoločnosť totiž dánskemu užívateľovi vymenila jeho poškodený iPhone za repasovaný kus, teda za „Refurbished“ model. Dánske zákony však nariaďujú, že v prípade výmeny za nový kus je naozaj treba dodržať slovo a zákazník má dostať nový kus. Čo Apple v tomto prípade porušil, keďže mu dal zariadenie, ktoré už bolo predtým používané, no boli v ňom vymenené niektoré komponenty za novšie, aby sa zachovala čo najvyššia hodnota poskytnutého zariadenia. V Dánsku pritom tento užívateľ nebol sám, u ktorého Apple porušil zákon. Okrem neho sa ozvali ďalší zákazníci, ktorých Apple vodil za nos. Jeden dokonca obdržal náhradný kus iba v obálke.
Právnici Applu si však prišli na svoje. Hoci Apple vedome porušil zákon a súd nariadil, aby zákazníkovi poskytol nový kus a zároveň mu vrátil toľko peňazí, aby celková hodnota odškodného odpovedala kúpnej cene produktu. Apple však spravil niečo iné. Spoločnosť zažalovala poškodeného zákazníka za to, že si kladie neférové podmienky. Presnejšie, že vyplatiť mu plnú cenu produktu je nespravodlivé. Čo vzhľadom k miliardám, o ktorých Apple každé tri mesiace hovorí pri oznámení finančných výsledkov, a daňovým praktikám v Írsku znie naozaj úsmevne.
komentár
Clanok je napisany velmi zaujato, ale so zakaznikom suhlasim. Apple praktizuje podobne veci aj na Slovensku a nie je to koser, ale refurbished zariadenia su na nerozoznanie od novych.