Čo by niekto mohol označiť za plánovanú sabotáž iPhonov 6 tesne pred vydaním iPhonu 7, je v skutočnosti výrobná vada. Táto vada však nanešťastie postihla tisíce iPhonov 6 a 6 Plus a Apple tak začal čeliť množstvu reklamácií a tiež súdnej žalobe. Spoločnosti však veľmi v tejto situácii nepomôže nové tvrdenie pracovníkov Genius Baru. Hovoria, že Apple vedel o „Touch Disease“ už dlhšiu dobu, ale chcel ju udržať v tajnosti.
Že sa o to Apple pokúša aj naďalej, svedčí fakt, že k dnešnému dňu neposkytol žiadne verejné vyjadrenie, hoci sa prvé hlásenia o probléme začali objavovať už pred mesiacom. Už vtedy dvaja pracovníci Genius Baru kontaktovali zahraničné médiá a potvrdili, že spoločnosť o probléme vie už dlhšie. „Povedali zamestnancom, že vedia o probléme, ale nechali nás, nech si to „zlízneme“ my,“ povedal jeden z pracovníkov. Apple sa však tomuto problému nechce venovať a podľa pracovníkov na ňom chce skôr zarobiť.
Aplikácia Mobile Genius, ktorú majú k dispozícii pracovníci obchodov Apple Store, dokonca eviduje tento problém. Pôvodne aplikácia navrhovala výmenu displeja, avšak po update ponúka výmenu zariadenia za 329 dolárov, ak sa jedná o pozáručný servis. Veľký problém to predstavuje hlavne v USA, kde platí len 1-ročná záruka. V tomto prípade sa navyše jedná o problém, ktorý má na svedomí zle navrhnutý design iPhonu 6 Plus a teda nejde o užívateľom spôsobený problém. Touch Disease totiž súvisí s labilnosťou zariadenia, ktoré bolo známe pre aféru #bendgate. Doska vo vnútri zariadenia bola však oveľa citlivejšia a aj pri bežnom používaní sa mohlo stať, že sa Touch IC Controller, teda čip zodpovedný za funkčnosť dotykového displeja, uvoľnil. Spoločnosť vyriešila tento problém až u iPhonu 6s Plus.
Samozrejme, niektorí pracovníci sú ochotní porušiť podmienky a ponúknu výmenu zariadenia zadarmo alebo za zníženú cenu. Ale ani to nie je najšťastnejšie riešenie: „Apple sleduje, ako často robíte výnimky a niekedy sa s vami chcú porozprávať, aby ste to obmedzili,“ tvrdí nemenovaný pracovník. „Mám z toho zlý pocit, keď sa niekomu musím pozrieť do očí a povedať, že ich telefón už nie je v záruke a že výmena stojí 329$. Aj to je dôvod, prečo hľadám novú prácu.“
Ako som už uviedol vyššie, momentálne prebieha skupinová žaloba voči spoločnosti Apple a jeho praktikám. Firmu, ktorá túto sťažnosť podala, kontaktovalo vyše 6 500 ľudí, ktorí žiadajú Apple o vyriešenie problému. Medzitým Apple neposkytol žiadne vyjadrenie, odmietol informovať médiá o probléme a stručne povedané, zatĺka. Pritom si ani neuvedomuje, že podkopáva dôveru zákazníkov v roku, kedy čelí historicky prvému poklesu predajov iPhonu…