Apple sa vzdáva svojej reklamnej platformy iAd

Pred vyše piatimi rokmi Steve Jobs predstavil svetu vlastnú platformu iAd, ktorá mala za úlohu servírovať zákazníkom kvalitné a na mieru ušité reklamy priamo vo vnútri aplikácií pre iPhone a iPad. Iniciatíva sa však nikdy celkom neujala, dôvodov bolo pritom niekoľko – vysoké poplatky Applu a prísne špecifikácie, ktoré museli reklamy od inzerentov spĺňať.

Z požiadaviek a poplatkov sa časom uľavilo a Apple sa platformu snažil oživiť s príchodom hudobnej služby iTunes Radio, no iAd ostal aj naďalej len maličkým zlomkom v celkových príjmoch spoločnosti. Vyzerá to tak, že Apple je pripravený vzdať sa svojej platformy v prospech vydavateľov. Zdroje z prostredia kalifornskej firmy sa na margo veci vyjadrili pre BuzzFeed News: “Nie je to niečo, v čom by sme boli veľmi dobrí.”

Samotná platforma iAd však bude existovať aj naďalej. Je to len Apple a jeho interný tím, ktorý mal za úlohu vytvárať a spravovať dané reklamy, kto končí. Samotná tvorba, predávanie a manažment reklám bude po novom prebiehať priamo medzi inzerentmi a tvorcami obsahu – teda vývojármi a publikáciami na Apple News. Sprostredkovaním priameho kontaktu medzi oboma stranami sa Apple taktiež vzdáva nároku na svoj tretinový podiel, po novom tak poputuje 100 % z predaja reklám priamo majiteľom obsahu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
Apple iPhone 14
pokračovanie článku

Apple už o niekoľko dní ukončí predaj starších iPhonov v EÚ

Januárom 2025 nevstupujeme len do nového kalendárneho roka, ale aj do novej etapy fungovania v EÚ. Počnúc prvým dňom budúceho roka vstupuje do platnosti nariadenie, ktoré zakazuje predávať mobilnú elektroniku s inou koncovkou ako je USB-C. A teda to znamená, že Apple oficiálne bude nútený ukončiť predaj starších iPhonov v EÚ.
pokračovanie článku

Apple zvažuje 5G pripojenie pre MacBook a Vision Pro

Písal sa rok 2008 a na internete sa objavili prvé fámy, že Apple pripravuje MacBook s mobilným dátovým pripojením. Správy vtedy komentoval aj Steve Jobs, keď potvrdil, že napokon sa rozhodli nepokračovať v tejto iniciatíve.