Apple sa cez víkend stretol s veľkými hráčmi z podcastovej komunity. Riešiť mali viaceré sťažnosti týkajúce sa nedostatočnej podpory zo strany kalifornskej spoločnosti.
Keď Apple v roku 2005 predstavil novú funkciu pre svoje iPody, málokto tušil, že v najbližších rokoch sa z fenoménu zvaného podcasty stane prosperujúci biznis. Tento formát v posledných rokoch rastie rapídnym tempom, no jeho tvorcovia si svetlou budúcnosťou až tak istí nie sú. Podľa správ od The New York Times si ich nespokojnosť uvedomuje aj Apple, sedem popredných podcasterov si preto pozval priamo do svojho sídla v Cupertine.
Podľa NYT si od nich Apple vypočul úprimné sťažnosti a pripomienky na zlepšenie platformy. Medzi ne patrila predovšetkým nemožnosť na podcastoch zarábať prostredníctvom predplatného, najmä vďaka nedostatku dát o ich poslucháčoch. Vysoko na zozname boli taktiež veľmi obmedzené možnosti zdieľania v iTunes, ktoré neumožňujú jednoduchú integráciu na sociálnych sieťach.
Tvorcovia sa neskôr údajne za zatvorenými dverami stretli aj s hlavou internetových služieb a obsahu, Eddym Cueom, ktorý si tiež vypočul ich kritiku. Spoločnosť však zatiaľ žiadne zmeny nesľubuje. Pre NYT sa Cue vyjadril: “Na podcasty máme momentálne zameraných viac ľudí, než kedykoľvek predtým, vrátane inžinierov, editorov a programátorov. Pre tento formát máme v srdci špeciálne miesto.”
Zatiaľ čo Apple spí na vavrínoch a platformu vylepšuje len postupne, narastá konkurencia v podobe Googlu a Spotify, ktoré nedáno predstavilo svoj vlastný distribučný systém na podcasty.
Spotify mení ponúkaný obsah, prináša nové funkcie, podcasty a video