Presne rok po predstavení hudobnej služby Apple Music ju plánuje Apple kompletne redizajnovať. Debutovať by mala už na júnovej konferencii WWDC.
Jedným z hlavných bodov kritiky Apple Music bol okrem početných bugov aj jej komplikovaný dizajn. Bloomberg News však teraz cituje anonymné zdroje, podľa ktorých plánuje Apple službu spraviť oveľa intuitívnejšou na používanie a taktiež lepšie integrovať jej streamovanie s predajom hudby v iTunes Store. Expanziu čaká aj ponuka online rádií.
Veľkého odhalenia by sa Apple Music 2.0 mala dočkať na konferencii WWDC, ktorá sa bude konať 13. júna. Reboot bude údajne sprevádzať aj nová reklamná kampaň, pomocou ktorej chce Apple do služby prilákať ďalších predplatiteľov.
Za rok odkedy bola Apple Music spustená sa toho priveľmi nezmenilo. Okrem niekoľkých jemných vylepšení používateľského rozhrania a opravy kritických bugov neboli pridané žiadne nové funkcie – na Macu je napríklad služba stále nasilu integrovaná do dysfunkčného iTunes. Možno aj to viedlo k vlažnému prijatiu zo strany zákazníkov aj kritikov – známy Apple bloger Jim Dalrymple službu minulý rok dokonca označil ako “nočnú moru” a odišiel ku konkurencii.
Pod problémy Apple Music sa nepochybne podpísali aj konflikty medzi hudobným tímom v spoločnosti. Pred dvoma rokmi Apple odkúpil Beats aj s vlastnou streamovacou službou a jej zamestnancami, vrátane hudobného veterána Jimmyho Iovina. Tím kvôli vnútorným nezhodám a stretu dvoch rozdielnych kultúr za uplynulé roky opustili viacerí zamestnanci, vrátane bývalej hlavy Beats Music Iana Rogersa a niekoľkých popredných dizajnérov a inžinierov.
Nové smerovanie hudobnej služby a jej dizajn, ktorý majú na svedomí hlava iTunes obsahu Robert Kondrk a frontman skupiny Nine Inch Nails, Trent Reznor, už údajne odobrili aj vrchní predstavitelia Applu, vrátane Eddyho Cuea. Do projektu prispel aj Jimmy Iovine a dizajnový tím na čele s Jonym Ivom.