Apple dnes prostredníctvom tlačovej správy oznámil, že tohtoročná sviatočná sezóna v App Store bola zatiaľ najúspešnejšia vôbec. V dvojtýždňovom intervali medzi 20. decembrom a 3. januárom zákazníci na nákup aplikácií a hier minuli celkom 1,1 miliárd amerických dolárov.
Prvý sviatok vianočný a Nový rok taktiež stanovili nové denné rekordy, len prvého januára 2016 zákazníci na nákupy utratili až 144 miliónov dolárov. Podľa viceprezidenta marketingu Phila Schillera celkové predaje aplikácií za uplynulý rok prekonali hranicu 20 miliárd dolárov. App Store v Spojených štátoch pomohol vytvoriť takmer 2 milióny pracovných pozícií, z toho 1,4 milióna zameraných priamo na vývoj aplikácií a iné práce mimo IT sektora podporované ekosystémom.
Od spustenia App Storu v roku 2008 spoločnosť stihla vyplatiť vývojárom takmer 40 miliárd dolárov. Apple si z každého predaja berie províziu 30 %, to znamená, že za rok 2015 utržili za predaj aplikácií čistý zisk vyše 6 miliárd dolárov. A tieto čísla budú v budúcnosti určite len rásť, minulý rok sa totiž App Store rozšíril na dve nové platformy – Apple Watch a Apple TV. Podľa stránky AppShopper je v obchode momentálne 1,6 milióna rôznych aplikácií.