Populárny chatovací klient WhatsApp včera oznámil, že spoločnosť prechádza na kompletne bezplatný obchodný model. V minulosti bola totiž služba dostupná zadarmo len na jeden rok, pričom následne museli jej používatelia platiť malý poplatok 99 centov na rok.
Tento systém však platforme zabraňoval v ďalšom raste – napriek tomu, že WhatsApp je už teraz jednou z najpoužívanejších chatovacích aplikácií na svete. Aktívne ju využíva takmer miliarda používateľov. Znamená to nástup platených reklám? Podľa zástupcov spoločnosti nie. V príprave je totiž nový biznis model, v ktorom by mohla byť služba integrovaná s tretími stranami. Ako príklad boli uvedené banky, či letecké spoločnosti, ktoré by po novom mohli svojich zákazníkov informovať o dôležitých oznamoch práve prostredníctvom WhatsApp.
Ďalšou otázkou je však aj ochrana súkromia a monetizácia osobných údajov – WhatsApp totiž vlastní Facebook. Ten mimochodom prevádzkuje aj vlastnú chatovaciu službu (a svojim spôsobom priamu konkurenciu), Messenger, ktorý podobný model predstavil už pred nejakým časom. Bude tak zaujímavé sledovať, ako sa budú všetky tri platformy patriace pod Facebook – WhatsApp, Messenger a Instagram – v budúcnosti vyvíjať.
WhatsApp pre iOS je dostupný zadarmo na App Store.