Spoločnosť comScore zverejnila najnovšie štatistiky o americkom smartfónovom trhu. Čísla za december minulého roku poukazujú ako na podiel trhu medzi Applom a ostatnými výrobcami, tak aj na používanosť jednotlivých aplikácií na oboch platformách.
Najpoužívanejšou aplikáciou vôbec sa stal Facebook, ktorý má na mobile nainštalovaných až 76,8 % používateľov. Na druhom mieste je Facebook Messenger so 63,5 %. Na ďalších piatich miestach skončili aplikácie od Googlu – YouTube, Google Play, Mapy, Vyhľadávanie a Gmail. Instagram používa takmer 40 % vlastníkov smartfónu, Twitter prekvapivo len 24,5 %.
Zaujímavé sú aplikácie od Applu. Mapy skončili až na 13. mieste, najmä kvôli ich absencii na platforme od Googlu a Apple Music – hudobnú aplikáciu, nie nutne streamovaciu službu – používa celkom 32 %. Výsledky sa týkajú obyvateľov Spojených štátov od veku 18 rokov, čo by mohlo vysvetľovať napríklad absenciu populárneho Snapchatu.
comScore zverejnil aj podiel operačných systémov a jednotlivých výrobcov smartfónov na trhu, tu sa však nekoná žiadne prekvapenie. Android používa väčšina (53,3 %), avšak rozdiel oproti iOS nie je veľký (42,9 %). Telefóny od Microsoftu používajú takmer 3 % a BlackBerry len necelé 1 %.
Medzi najpoužívanejších výrobcov patrí po Appli samozrejme Samsung s 28,4 %, za ním sa umiestnilo LG s 9,9 %, Motorola so 5,3 % a HTC s 3,3 %. Postavenie Applu na trhu oproti septembru 2015 nepatrne kleslo na úkor Samsungu, LG a Motoroly.