Hudobný priemysel práve prechádza dôležitou zmenou a po rokoch si musí osvojiť nový distribučný model. Po vinyloch, CD nosičoch a iTunes nasleduje streamovanie s mesačným predplatným. So vstupom veľkých hráčov ako Apple sa karty na trhu s hudbou v najbližších mesiacoch zrejme poriadne zamiešajú. Aj keď nie všetci sú presvedčení o ziskovosti tohto riešenia, hlavne s ohľadom na “bezplatné služby”: https://www.macblog.sk/…ne-9006.html ako Spotify a YouTube, digitálne predaje aj naďalej klesajú. So zvyšujúcim počtom užívateľov sa však začínajú zvyšovať aj zisky. Warner Music “oznámil”:http://recode.net/…-wants-more/ svoje finančné výsledky za posledný kvartál, v ktorom narástli zisky za streamovanie až o 33 %. Je to vôbec prvýkrát, čo streamovanie predbehlo digitálne predaje u niektorého z veľkých hudobných vydavateľstiev.
Celkové zisky z digitálnej hudby stúpli o 7 %, čo znamená, že predaje v obchodoch ako iTunes sú stále na ústupe. S narastajúcim potenciálom streamovacích platforiem sa však vydavateľstvá čoraz viac snažia zameriavať na platené služby, na rozdiel od bezplatných účtov s reklamami, aké ponúkajú Spotify a YouTube. Podporuje ich v tom okrem iného aj Apple, ktorého vlastná služba bude len pre platiacich zákaznikov, a rovnako aj interpreti ako Taylor Swift, ktorá sa minulý rok Spotify rozhodla bojkotovať.