Technologické spoločnosti sa niekoľko rokov snažili sprevádzkovať mobilné platby. A keď sa pred rokom spoločnosť Apple rozhodla vstúpiť do tohto odvetia pomocou služby Apple Pay, zdalo sa, že platenie pomocou mobilného telefónu by sa mohlo stať každodennou súčasťou života spotrebiteľa.
Po roku od spustenia služby však používanie Apple Pay rastie len pomaly. V rámci celkových finančných transakcií v USA jej patrí iba jedno percento, ale spoločnosť aj tak stále verí v úspech svojho projektu. Dôvodov nedostatočného úspechu Apple Pay môže byť niekoľko, predovšetkým sa hovorí o tom, že ľudia jednoducho nevedia, ako službu využívať a doterajšie spôsoby platby im vyhovujú viac. O slovo sa však hlásia aj konkurenčné spoločnosti Samsung a Google, so svojimi aplikáciami Samsung Pay a Android Pay. Je možné, že konkurenčný boj zavedených značiek zmení zmýšľanie zákazníkov a mobilné platby začnú byť používanejšie, než doteraz.