Už od vydania Apple Watch prevláda, predovšetkým v technologickej sfére, okolo tohto nového produktu vlna skepticizmu. Zdá sa, že nikto si nie je celkom istý, aké miesto majú hodinky od Applu, ale aj smartwatch všeobecne, v našom technologickom živote. Rovnako aj väčšina recenzií sa zhodovala minimálne na jednom – že Watch minimálne v prvej generácii ešte nie sú produktom pre masy. A aj keď stále nepoznáme presný počet predaných kusov (analytické odhady lietajú okolo troch až štyroch miliónov), nedávny prieskum spokojnosti zákazníkov od agentúry Wristly a Bena Bajarina prináša zaujímavý pohľad na vec.
Výsledky ankety boli celkom prekvapivé. Apple Watch sa s 97 % spokojných zákazníkov umiestnili pred prvou generáciou iPhonu a iPadu. Tie v podobných anketách v dobe ich vydania utŕžili len 92 a 91 %. Percentá spokojnosti zákazníkov sú častokrát presnejšou mierkou úspechu produktu ako napríklad predaje, či počet vyexpedovaných kusov. Podobný názor zastáva ostatne aj sám Apple, ktorý sa na svojich prezentáciách pravidelne chváli podobnými štatistikami – naposledy napríklad 99% spokojnosťou pri iPhone 6. Je pozoruhodné, že Apple Watch – produkt prvej generácie – má v tomto ohľade bližšie k súčasnému iPhonu, ako k jeho predchodcom.
Ešte zaujímavejšie je však zloženie opýtaných zákazníkov. Vyše polovica sa totiž skladá z netechnicky orientovaných používateľov, približne tretina reprezentuje ľudí, ktorí sa aktívne zaujímajú o technológie a zvyšok pozostáva z vývojárov, novinárov a investorov. Nie je náhodou, že práve posledná menovaná skupina sa k hodinkám vyjadruje najkritickejšie. Najobľúbenejšie sú paradoxne pri menej technickej cieľovej skupine – tú ale tvorí väčšina potenciálnych zákazníkov. Či sa Apple Watch nakoniec uchytia ukáže až čas, no rozdiely medzi názormi technologických insiderov a bežných ľudí nabádajú k zamysleniu nad skutočnou hodnotou hodiniek od Applu. Budú to totiž práve títo ľudia, ktorí o osude Apple Watch v budúcnosti rozhodnú.