S príchodom iOS 9 sa v nastaveniach internetového prehliadača Safari objavila možnosť blokovať nevyžiadaný obsah. Apple tak dáva vývojárom možnosť vytvárať aplikácie, ktoré budú napríklad blokovať reklamu.
Za týmto počinom môže byť aj trochu kalkulácie, pretože v reklame na internete dominuje Google. Apple chce inzerciu na webe urobiť pre spravodajské portály menej atraktívnou a propagovať svoju novú aplikáciu News.
Technicky sa dajú filtre na blokovanie obsahu pomerne ľahko implementovať, pretože majú len jednu sadu preddefinovaných pravidiel, ktoré sa nespoliehajú na dáta používateľov. Preto môžeme očakávať rad aplikácií, ktoré budú pravdepodobne zadarmo. Príkladom je Purify, ktorý sa teraz predstavuje vo videu. Aplikácia vám umožní vytvoriť aj whitelist , takže si môžete nastaviť stránky, na ktorých sa nebude blokovať žiadny obsah.
Purify v akcii