Podiel iPadu klesá spolu s celým trhom tabletov

Najnovšie výsledky prieskumu trhu IDC opäť potvrdzujú klesajúci trend na trhu tabletov. Trh tabletov klesol v druhom kvartáli 2015 medziročne o 7 %. Apple iPad však aj naďalej zostáva najpredávanejším tabletom s 10,9 miliónmi dodaných iPadov v spomínanom období. Podiel iPad na trhu tabletov klesol z 27,7 % na 24,5 %. Aj podiel Samsungu klesol, v súčasnosti má 17% podiel na trhu tabletov. Naopak, podiel značiek Lenovo, Huawei a LG vzrástol, za čo vďačia hlavne lacnejším modelom. Ďalší výrobcovia tvoria 45,6 % trhu tabletov.

idc_tablet_trend_2q15-800x417

Predaj iPadov medziročne klesá už šesť kvartálov po sebe. Problémom je celková stagnácia tohto trhu a zatiaľ neznámy produkčný cyklus, ktorý spôsobuje, že majitelia tabletov si ich nechávajú omnoho dlhšie ako smartfón. K oživeniu by však mohlo dôjsť už čoskoro, keďže sa od Apple očakáva predstavenie nielen iPadu Air 3 a iPadu mini 4, ale aj úplne nového, profesionálneho tabletu iPad Pro pre kreatívnych profesionálov s až 12,9″ uhlopriečkou.

IDC-Q215-Tablets

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPhone 16e

Tak ako sa čakalo, Apple naozaj predstavil nový vstupný model do svojej ponuky. Firma ho však začala predávať pod menom iPhone 16e.
Apple Maps
pokračovanie článku

Apple Maps možno začnú zobrazovať reklamy

Niet divu, že Apple sa eventuálne pokúsi monetizovať väčšinu svojich služieb. No zatiaľ čo niektoré služby vyslovene vyžadujú aktívne predplatné, iné si budú musieť na seba zarobiť same, v záujme zachovania bezplatnosti.