Na to, ako sa novej službe Apple Music darí, si budeme musieť počkať ešte niekoľko mesiacov. Okrem toho, že Apple počet svojich predplatiteľov asi tak skoro nezverejní, služba je vrámci skúšobnej lehoty minimálne do októbra zadarmo pre všetkých – čo znamená, že skutočný boj o poslucháčov sa začne až koncom roka. Ako sme vás už informovali pred pár dňami, zdroje z hudobných vydavateľstiev tvrdia, že Apple Music za mesiac prilákalo viac ako 10 miliónov používateľov a počet streamov niektorých skladieb dokonca konkuruje oveľa rozšírenejšiemu Spotify. Hudobné vydavateľstvá sú s týmito číslami pomerne spokojné, ako sú na tom však indie interpreti?
Ben Patterson, šéf nezávislého hudobného vydavateľstva DashGo, vraví, že celkový počet streamov z Apple Music dosahuje len 4 % toho, čo na Spotify. Ak si do tejto rovnice dosadíme počet predplatiteľov oboch služieb – odhadovaných 10 miliónov pre Apple Music a 75 miliónov pre Spotify – zistíme, že zákazníci Apple Music generujú pri týchto interpretoch len 13 % z celkových streamov Spotify. Podľa DashGo ide aspoň momentálne o sklamanie, no službu netreba hneď zavrhovať.
Je nutné vziať do úvahy fakt, že DashGo sa špecializuje na skutočne neznámych indie hudobníkov, pre ktorých je Spotify momentálne výhodnejšou alternatívou. Apple Music sa pri objavovaní hudby spolieha prevažne na svoje editoriálne playlisty – čo je skvelé ak počúvate mainstream, alebo známejších alternatívnych umelcov, no vybudovanie naozaj rozsiahlej databázy odporúčaní bude zrejme vyžadovať ešte nejaký ten čas. Spotify ponúka lepší sociálny aspekt objavovania novej hudby, vrátane sledovania priateľov z Facebooku, či vytvárania a zdieľania vlastných playlistov.
Na druhej strane, Apple Music narozdiel od Spotify zatiaľ neponúka Android aplikáciu, čím značne limituje svoj rozsah. Bezplatná skúšobná doba môže byť taktiež jeden z faktorov nižšieho využitia – množstvo ľudí si službu zrejme zo zvedavosti aktivovalo, no nepoužíva ju tak často. Tak či onak je ešte priskoro robiť akékoľvek závery. Budeme si musieť počkať až sa rozvírený prach usadí a zákazníci sa sami rozhodnú, ktorá služba si zaslúži ich peniaze.