Minulý týždeň sa na webe objavili dva nové rozhovory s Jimmym Iovinom, jednou z hláv stojacimi za aktuálnym hudobným počinom od Applu. Hudobný veterán Iovine, ktorý v minulosti produkoval albumy pre U2 a Johna Lennona, založil vlastné hudobné vydavateľstvo a pomerne nedávno spopularizoval segment prémiových slúchadiel so svojou značkou Beats, sa do kalifornskej spoločnosti dostal po minuloročnej akvizícií Beats Electronics. Spolu so zvyškom vedenia z Applu sa teraz snaží vdýchnuť život pomaly umierajúcemu hudobnému priemyslu. Aj touto témou sa okrem iného zaoberali rozhovory s publikáciami Evening Standard a Wired.
“Algoritmy nerozumejú detailom a miešaniu žánrov. Najali sme preto najlepších ľudí, akých sme našli. A najali sme ich stovky.”
Iovine opakovane zdôrazňuje dôležitosť ľudského faktoru pri prezentovaní hudby – filozofia, ktorá sa pomaly stáva jeho mantrou. Do Apple Music údajne narukovali stovky hudobných expertov, starajúcich sa o ručne zostavované playlisty a nové rádiové stanice. Iovine svoj produkt taktiež porovnáva s početnou konkurenciou, ktorá je podľa neho len sterilným nástrojom, postrádajúcim eleganciu.
Podobnej transformácii by sa mohla postupom času podrobiť aj plánovaná televízna služba od Applu, ktorej vydanie sa očakáva už nejaký ten rok. V rámci diskusie na tému ručne vyberaného obsahu, Iovine spomína aj súčasný stav televíznych služieb ako sú Netflix, a naznačuje na ich neschopnosť prezentovať vhodne zvolený obsah pre divákov. Väčšina z nich si chce podľa neho totiž sadnúť pred televíziu a jednoducho si pozrieť film – niečo, na čo sú diváci momentálne odkázaní sami, bez asistencie tímu filmových expertov. Ak sa niekedy novej televíznej služby od Applu dočkáme, s veľkou pravdepodobnosťou tak bude spoločnosť spoliehať na editoriálne vyberaný obsah, rovnako ako v prípade Apple Music.
Iovine však dodáva, že pri tomto počine v blízkej dobe zrejme nebude prítomný. Apple Music je totiž sám o sebe náročným a rozsiahlým projektom, ktorý si vyžaduje jeho plnú pozornosť. Priznáva taktiež aj slabiny, ktoré novorodená služba obsahuje – menovite sociálnu sieť Connect. “Interpretom ešte musíme dokázať pridanú hodnotu Connectu, a postupne tak urobíme.” Napriek tomu zostáva optimistický a verí, že Connect sa napokon stane dôležitou súčasťou služby.
Celé rozhovory sa okrem iného dotýkajú aj aféry okolo Taylor Swift, náhleho rozhodnutia o zmene zmluvných podmienok pre interpretov počas skúšobnej doby, najatie DJa Zanea Lowa z BBC a určite stoja za prečítanie. Celé interview nájdete na stránkach Evening Standard a Wired.