Jimmy Iovine: Pre niektoré ženy je náročné nájsť hudbu

Jimmy Iovine, hlava Apple Music, čelí kritike za niektoré svoje vyjadrenia počas interview, že súčasné reklamy sú vyrobené preto, lebo nachádzanie hudby pre niektoré ženy je náročné.

Iovine v diskusií dostal otázku, že “čo chcel novou reklamou povedať?”. Odpovedal na ňu, že: “Táto streamovacia služba ponúka užívateľom 30 miliónov skladieb a niekedy je pre ženy, niektoré ženy, ťažké nájsť tú, ktorá by ju uspokojila. Preto playlisty, ktoré ponúka Apple Music sú vyrábané s ľudským dotykom a nie len za pomoci algorytmov.”

Keď Iovine plánoval túto reklamu, predstavoval si situáciu, keď sa ženy stretnú a rozprávajú sa o živote, manželstve, mužoch, trápeniach… a potrebujú k tomu hudbu, ktorá by sedela práve do takejto diskusie. Preto Apple Music produkuje playlisty zamerané na rôzne situácie ako šport, relax a podobne a takisto aj pre situácie ako boli opísané skôr. Je ťažké nájsť správnu hudbu pre situácie, kedy sa ženy zdieľajú o svojich životoch, ale Apple Music vďaka spolupráci na tvorbe playlistov sa dokáže učiť hudobné preferencie svojich užívateľov aj v jednotlivých kategóriach.

Jimmy Iovine sa neskôr ospravedlnil za to, že jeho slová mohli vyznieť sexisticky. Napísal: “Vytvorili sme Apple Music, aby si každý mohol nájsť svoju hudbu jednoduchšie – muži, ženy, mladí aj starí. Naša nová reklama sa zameriava na ženy, čo je dôvodom, prečo som rozprával najmä o ženách, ale samozrejme tieto funkcie pracujú rovnako dobre aj pre mužov. Mohol som uvážiť svoje slová múdrejšie, za čo sa ospravedlňujem.”

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť