Konkurencia na poli hudobných streamovacích služieb sa po vstupe Applu na trh vyhrocuje a z veľkých technologických firiem má najnovšie v pláne pridať sa aj Facebook. Sociálna sieť je údajne v raných štádiach rokovania s hlavnými hudobnými vydavateľstvami, o čo konkrétne má záujem však zatiaľ nie je celkom známe. Prvým krokom by mali byť hudobné videá, financované vloženými reklamami v štýle YouTube, no podľa stránky MusicAlly je to len predzvesť potenciálnej plnohodnotnej streamovacej platformy, akú majú ostatné ponuky na trhu.
Je otázne, či Facebook túto službu plánuje vybudovať od základov, alebo odkúpiť hotový produkt, ako to spravil napríklad Apple. Spoločnosť už v minulosti investovala nemalé peniaze do platformy WhatsApp a Instagramu – v prípade WhatsApp išlo až o sumu 19 miliárd dolárov. Súčasná hodnota švédskeho Spotify je pritom odhadovaná len na jej približnú polovicu. Pri ostatných, menej známych hráčoch ako napríklad Rdio by pravdepodobne išlo o ešte menej.
Update: Facebook sa oficiálne vyjadril k správe MusicAlly a popiera, že má v pláne vstúpiť na trh streamovacích služieb. Podľa zainteresovaných zdrojov je rozpútanie hudobnej vojny s Applom to posledné, čo spoločnosť momentálne chce. Zatiaľ nie je jasné, kam diskusie s vydavateľmi povedú a či vôbec budú úspešné, no s najväčšou pravdepodobnosťou nepôjde o klasickú hudobnú službu. Ak sa teda Facebook niekedy rozhodne pričuchnúť k streamovaniu hudby, bude sa snažiť vytvoriť niečo unikátne, čo na trhu momentálne chýba.