Väčšina používateľov Apple Music je už v polovici svojej bezplatnej skúšobnej doby a aj keď ľudí, ktorí službu zatiaľ vyskúšali je už vyše 11 miliónov, je otázne koľko z nich si službu na jeseň aj reálne predplatí. Nová štúdia od firmy MusicWatch však prináša reálnejší pohľad na to, ako vyzerá momentálna situácia s Apple Music. Celkom 5000 amerických zákazníkov sa okrem iného opýtali, či službu používajú a či si ju plánujú ponechať.
Výsledky nie sú prekvapivé: 11 % všetkých iOS používateľov v Spojených Štátoch Apple Music aktívne využíva a až 77 % o službe vie. Zo všetkých účastníkov skúšobnej doby však až 48 % službu prestalo využívať a 61 % si už vyplo automatické obnovenie predplatného. Neprekvapivo, vyše štvrtina používateľov Spotify Premium zároveň využíva aj Apple Music, no prívržencov Free verzie a bezplatného rádia Pandora až tak neláka.
V porovnaní s nakupovaním digitálnej hudby, až 40 % opýtaných iOS používateľov si kupuje skladby z iTunes Store. Prieskum síce neuvádza koľko z nich využíva konkurenčné streamovacie služby, no je očividné, že streamovací model sa u bežnej verejnosti ešte celkom neuchytil. Na pozitívnu nôtu, až 64 % súčasných používateľov si službu s najväčšou pravdepodobnosťou plánuje po skončení skúšobnej lehoty platiť. Tretina z nich taktiež zvykne počúvať rádio Beats 1 a podobný počet taktiež používa sociálny komponent Connect.
Stále je však skoro robiť akékoľvek závery. Reálny verdikt verejnosti sa dozvieme až o niekoľko mesiacov, kedy bude služba spoplatnená. Pomôcť by mohlo taktiež aj vydanie verzie pre Android, ktorá určite priláka množstvo ďalších zákazníkov.
Update: Apple sa pre portál The Verge k prieskumu oficiálne vyjadril, popierajúc vyššie uvedené číslo – údajne až 79 % ľudí, ktorí si Apple Music zapli, službu stále používajú.