Apple kúpil firmu Faceshift

Mesiac po tom, čo vyšli dohady ohľadom toho, že Apple kúpil technológiu schopnú zachytiť pohyb v reálnom čase od firmy Faceshift, spoločnosť z Kalifornie potvrdila kúpu, ale odmietla komentovať bližšie detaily.

Podľa informácií TechCrunch, ostalo vo firme pracovať veľké množstvo pôvodných zamestnancov, ktorí teraz pracujú pre Apple z ich európskych kancelárií.

Pred tým ako Apple kúpil Faceshift, táto firma vyvinula kvalitný softvér na rozpoznávanie tváre, ktorý vylepšuje technológiu “motion capture” (zachytávanie pohybu) v reálnom čase, s nízkymi nákladmi na spracovanie. Použitím 3D senzorov a kamery sa Faceshift vyhýba klasickým technikám zachytávania pohybu, napríklad vyznačovaniu referenčných bodov, čo často používajú herci v akčných filmoch s množstvom digitálnej úpravy. Nedávno bola táto technológia použitá napríklad pri natáčaní nového dielu Star Wars.

Kúpením Faceshift, Apple rozširuje svoje portfólio v oblasti technológie rozpoznávania tváre. Jednou z prvých takýchto firiem bola v roku 2010 švédska spoločnosť Polar Rose.

Apple takisto získal izraelskú spoločnosť PrimeSense, spolupracujúcu na hardvéri pre Microsoft Kinect a softvéri pre Xbox, v roku 2013 a vlastní viacero patentov v tejto oblasti.

Nie je jasné, čo Apple plánuje robiť s týmito technológiami, pretože zatiaľ ju využíva len na rozpoznávanie tvárí v aplikácií Photos. Budúce plány môžu zahrňovať animácie v reálnom čase vo Facetime pri rozhovore, biometrická bezpečnosť alebo nový dizajn užívateľského rozhrania.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPhone 16e

Tak ako sa čakalo, Apple naozaj predstavil nový vstupný model do svojej ponuky. Firma ho však začala predávať pod menom iPhone 16e.
Apple Maps
pokračovanie článku

Apple Maps možno začnú zobrazovať reklamy

Niet divu, že Apple sa eventuálne pokúsi monetizovať väčšinu svojich služieb. No zatiaľ čo niektoré služby vyslovene vyžadujú aktívne predplatné, iné si budú musieť na seba zarobiť same, v záujme zachovania bezplatnosti.