Apple čelí žalobe za neoprávnené používanie názvu iWatch vo svojej reklamnej kampani

O hodinkách od Apple sa hovorilo už dlho predtým, ako boli skutočne predstavené. Takmer vždy však bola reč o iWatch, keďže sa vychádzalo z logiky pomenovania predchádzajúcich produktov ako iPod, iPhone, iPad či iMac. Samozrejme, mnohí v tom videli možnosť zarobiť si, a tak si rýchlo nakupovali ochranné známky a domény iWatch. Zrejme aj preto Apple nakoniec nepredstavil iWatch, ale Apple Watch, pričom aj samotný Tim Cook sa niekedy pomýli a nazve ich iWatch. Apple vlastní ochrannú známku iWatch v mnohých krajinách, avšak Taliansko k nim nepatrím.

V Európe vlastní práva na iWatch talianska spoločnosť Probendi, ktorá si túto ochrannú známku zaregistrovala v roku 2008. Pôvodne plánovala využiť záujem o iWatch a vydať vlastné hodinky s Androidom, avšak nakoniec z toho nič nebolo. Namiesto toho teraz žalujú Apple za to, že využíva iWatch vo svojej reklamnej kampani.

Apple totiž platí Googlu za reklamnú kampaň cez AdWords, pričom ako kľúčové slová používa aj iWatch. Práve preto sa vám po zadaní iwatch do Googlu zobrazí na vrchu medzi sponzorovanými odkazmi link na Apple Watch.

Google ani Apple údajne na výzvy Probendi nereagovali. Google odpovedal, že nie je zodpovedný za odkazy, zatiaľ čo Apple neodpovedal vôbec. Probendi preto žalujú Apple, prvé súdne konanie je naplánované na november.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPhone 16e

Tak ako sa čakalo, Apple naozaj predstavil nový vstupný model do svojej ponuky. Firma ho však začala predávať pod menom iPhone 16e.
Apple Maps
pokračovanie článku

Apple Maps možno začnú zobrazovať reklamy

Niet divu, že Apple sa eventuálne pokúsi monetizovať väčšinu svojich služieb. No zatiaľ čo niektoré služby vyslovene vyžadujú aktívne predplatné, iné si budú musieť na seba zarobiť same, v záujme zachovania bezplatnosti.