Trh s digitálnou hudbou zaznamenal prvý pokles od spustenia iTunes Music Store

Rok 2013 je od roku 2003, kedy bol spustený iTunes Music Store, prvým rokom, v ktorom trh s digitálnou hudbou medziročne klesal. Oproti roku 2012 klesli v roku 2013 predaje samostatných skladieb z 1,34 miliárd na 1,26 miliárd, predaje celých albumov zo 117,7 miliónov na 117,6 miliónov. Príčinou však nie je to, že by sa ľudia vracali k CD nosičom. Naopak, za poklesom stojí stále rastúca popularita digitálnych streamingových služieb ako napríklad iTunes Radio, Pandora či Spotify. Posledná spomínaná služba, Spotify, je navyše od decembra 2013 dostupná už aj na Slovensku. Aj u nás si tak poslucháči môžu vyskúšať zaujímavú alternatívu k nákupu jednotlivých skladieb a albumov. Aj naďalej klesá aj predaj klasických CD nosičov v USA, zo 193,4 miliónov kusov v roku 2012 na 165,4 miliónov kusov v roku 2013. iTunes Music Store pritom predstavuje 40,6 % amerického predaja albumov, pričom najpredávanejším albumom sa stal Robin Thicke – Blurred Lines.

komentárov
  1. – CD je mrtve medium, resp. do par rokov /doslova/ bude

    – koncept music store je prekonany – nema vyznam, a v podstate je i uplna hlupost potrebovat vlastnit hudbu v digitalnom formate, male vynimky pripustam – do auta si hudbu zatial stale davam na USB kluc /iphone si kvoli spotify nemam v umysle kupovat

    mas iny nazor? okej, maj /za odbornika sa nepovazujem, ale nebudem sa s tebou hadat

    0
    0
  2. Premňa CD nie je mrtve médium. Už pár rokov si CDčka kupujem a zväčšujem si zbierku, NIKDY mi žiadny iTune store ani spotify nenahradí to si ten produkt chytiť, vidieť artwork, prečítať si booklet :)

    0
    0
  3. ano ano, aj to vyuzivam, vsak to je tiez jeden z argumentov preco je music store uz trosku passe.
    ale v aute /u mna/ ma momentalne iste vyhody USB kluc, co sa vsak o kratky cas pravdepodobne zmeni..

    0
    0
  4. Chuck – no ja tom mam podobne – ziadne CD mi nikdy nedokazalo nahradit pocit, ked som zobral do ruky LP..
    osobne – CD sa mi zdaju dost ohavne medium, zbavil som sa vsetkych tych plastovych krabiciek uz pred par rokmi.

    ano, myslim, ze CD je odsudene na zanik a pride skor, nez sa nazdame – ale bavime sa samozrejme o tom, o com sa pise v clanku – o masovom sposobe nakupovania hudby.
    tym netvrdim, ze par nadsencov nebude nadalej ochranovat svoju CD zbierku, akurat budete vo velkej mensine.
    hudba na CD nosicoch sa pravedpodobne bude nadalej v okrajovej forme vydavat, ale bude to stat viac a bude sa k nej tazsie dostat.
    co sa tyka hudby v digitalnom formate – pre mna je anachronizmus CD v tom, ze oproti AIFF, Flac, atd u CD nemas ziadnu pridanu hodnotu.
    a preto, kedze existuju ine sposoby sirenia hudby v bezstratovom formate, je CD podla mna mrtve medium

    0
    0
  5. Myslim ze Al-Chymeria ma svojim sposobom pravdu. CD sa coskoro stane mrtvym mediom pre masy. Je zbytocne sa rozculovat nad tym, ze ojedinelci stale pouzivaju a zbieraju hudobne CD nosice. Je to rovnake ako s VHSkami, DVDckami a BluRay. Streaming filmov je dnes omnoho viac popularny (aspon na zapade teda)

    Osobna skusenost: Mal som vela CD nosicov, neskor som zacal zbierat hudbu do iTunes, takze som ju mal vsade (Mac, iPod)… Ale dnes tych 80Gb hudby sedi v kniznici a nechavam ju len pre nostalgicku spomienku.

    Dnes zbieram vinyls, pre vlastne potesenie (aj ked su uz davno „mrtve“) a hudbu pocuvam vyhradne cez Spotify (ta je so mnou vsade a rychlo dostupna).

    0
    0
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Vychádza prehľadový katalóg o slovenskom hernom priemysle pre rok 2024

Slovenská asociácia herných vývojárov vydala aktualizovanú verziu katalógu venovaného slovenskému hernému priemyslu pre rok 2024. Katalóg obsahuje rozsiahly zoznam aktívnych spoločností, outsourcerov, aktuálne vyvíjaných projektov a informácie o školách, vzdelávacích iniciatívach a podujatiach súvisiacich s hrami na Slovensku.