Keď Apple pred trinástimi rokmi predstavil iTunes, znamenalo to revolúciu v predaji hudby. Dnes však predaj digitálnej hudby z trhu vytláčajú rôzne streamovacie služby, ktoré používateľom za mesačný poplatok sprístupnia legálne akúkoľvek hudbu, na akú má práve chuť. Ponúkajú inovatívne cesty ako objavovať stále novú hudbu bez toho, aby museli nakupovať jednotlivé albumy či piesne a rozširovať tak svoju vlastnú zbierku. Jednou z takých služieb je aj Spotify, ktorý sa v rámci rozširovania dostupnosti dostal aj na Slovensko.
Expanzia Spotify na nové trhy zrejme pomohla službe k rozšíreniu používateľskej základne až na desať miliónov platiacich používateľov. Túto hranicu by malo Spotify prekonať už čoskoro. Samotnú službu môžete používať aj bez platenia, avšak v tom prípade musíte strpieť reklamy. Podľa najnovších odhadov by navyše mohlo Spotify predbehnúť z hľadiska príjmov v Európe aj iTunes a stať sa tak najväčším poskytovateľom digitálnej hudby v Európe.
komentáre
Není se čemu divit. Pohodlnost zvítězí vždycky. Apple byl průkopník a patří mu za to díky, ale dnes je koncepce nákupu digitální hudby vlastně mrtvá. Osobně jsem iTunes přestal používat, i když tam toho mám nakoupeno dost. Nezachrání to ani iRadio, které v současné podobě zase jen slouží k natlačení posluchače k nákupu konkrétní hudby a jeho streamovací funkce nejsou ani pětinou toho, co nabídne třeba Spotify.
Spotify je absolutny luxus… Musim zatial len chvalit… cena smiesna za kopec hudby