New York Times cez víkend publikoval reportáž o Apple Univerzite — školiacom programe pre zamestnancov Applu, ale i novo akvizované firmy. Program beží počas celého roku a ponúka dobrovoľné kurzy, ktoré učia renomovaní profesori z Harvardu, Standfordu, M.I.T a ďalších top amerických univerzít. Medzi ponúkanými kurzmi sú všeobecné témy z biznis manažmentu, inžinierstva alebo dizajnu. Tie najhlavnejšie však súvisia priamo s Applom, ako napríklad kurz „Komunikácia v Apple“ alebo „Čo robí Apple Applom“.
Jeden z kurzov o produktovom dizajne porovnáva Picassovho Býka s vývojom dizajnu Apple myší. Zdroj: nytimes.com.
Každá z väčších spoločností má nejakú formu interného zaškolovania nových zamestnancov, nielen do firemných štruktúr, ale aj do firemnej kultúry. Tá je tým špecifickejšia, čím je spoločnosť väčšia. A jedna z tých najvychýrenejších firemných kultúr je práve v Apple. Po smrti Steva Jobsa sa mnohí pýtali, a stále sa pýtajú, akým smerom sa táto kultúra bude uberať. Skeptici však často zabúdajú na nejednu negatívnu vlastnosť, ktorú práve Jobs do Applu priniesol. Systematické zaškolovanie „applistov“ je zrejme najlepšia cesta k uchovaniu pozitívneho ducha Steva Jobsa a ďalšieho napredovania.
komentár
no jo no… ale nejsem s tema obrazkama az tak spokojenej…
za A) kde je puk?
za B) kdyz uz tak i posledni „maus“ ma bejt z dratkem, bejk ma taky nohy (ocas?) takze jak bezdratova? :-)