Ako vyzerá Android fragmentácia na obrázku?

Jedným z najčastejšie spomínaných rozdielov medzi iOS a Androidom je fragmentácia Androidu. Zatiaľ čo iOS nájdete len na iPhone a iPade od Apple, Android nájdete na obrovskom množstve modelov od najrôznejších výrobcov. Analýza stránok OpenSignal odhalila, že ich Android aplikácia bola stiahnutá na 18 769 rôznych zariadení s Androidom. Keď si pomyslíme, koľko rôznych hardvérových konfigurácií a rozlíšení displejov sa pod týmto číslom ukrýva, zistíme, že vývojári to pri testovaní svojich aplikácií pre Android skutočne nemajú ľahké. Nestačí sa ani zamerať na 10 najpopulár­nejších zariadení, tie totiž zaberajú len 15 % trhu.

OpenSignal zaznamenali stiahnutie ich aplikácie z 18 769 rôznych Android zariadení Zdroj: OpenSignal

Niektorí používatelia pritom stále zostávajú na starších verziách ako Android 2.2 Froyo. Najaktuálnejšiu verziu, Android 4.4 KitKat, má takmer 21 % používateľov, iOS 7 má 9 z 10 iOS používateľov. Situáciu nezlepšuje ani neustále menenie používaných senzorov – napríklad Samsung Galaxy S4 mal senzory na vlhkosť a teplotu okolia, S5 ich nahradil senzorom na srdcovú frekvenciu a na odtlačky prstov. Vývojári tak majú problém prispôsobiť aplikácie tomu, čo dokážu rôzne telefóny.

Android fragmentácia

Android fragmentácia podľa výrobcu Zdroj: OpenSignal

Rôzne uhlopriečky

Android fragmentácia

Na tieto uhlopriečky musia vývojári myslieť pri optimalizácií pre Android…

Android fragmentácia

… a na tieto pre iOS. Zdroj: OpenSignal

Výhoda či nevýhoda?

Aj keď fragmentácia sťažuje život vývojárov, z hľadiska používateľov ju môžeme považovať aj za výhodu. Na tejto platforme si totiž takmer každý zákazník dokáže nájsť zariadenie, ktoré spĺňa jeho požiadavky, či už chce smartfón malý alebo veľký, lacný alebo drahý, imidžový alebo odolný a podobne. Práve tieto odlišnosti robia iOS a Android výnimočnými a je len dobre, že si máme z čoho vyberať.

komentárov
  1. mirek, tebe sa komunizmus asi velmi pacil, ze? Ale asi si vtedy nebol na svete. Jeden druh chleba, jeden vyrobca mlieka, jedno maslo, jedna znacka aut (farby asi 3) atd atd :-)

    0
    0
  2. Nemalo by byt pri iOS aj ipad mini/ ipad mini retina. a taktiez ipad 2/a ipad 3 s retinou? Je to sice presne 4x viac bodov ale aj tak.

    0
    0
  3. Vyvojari, najma hier, ale aj kalsickych aplikacii, pouzivaju android verziu 4 a vyssie. Predchadzajuce verzie nepodporuju mnoho funkcii a takisto frameworky ako libgdx vyzaduju na plnu podporu a 100% vyuzitie moznosti najnovsie Android verzie. Cize 2.2 Froyo ma uplatnenie mozno v Indii alebo vo Vietname, ale nie pre trh v EU alebo USA. Najvzcsi problem nie su rozlisenia samotne, tych by teoreticky mohlo byt aj milion, ale pomer x a y. Ak by bol pomer rovnaky, tak samotne rozlisenie vie vyriesit downscaling v podobe max. 3 alebo 4 spritesheetov a podobne. Ale toto sa ustali po case. taksito nema zmysel optimalizovat pre nejake obskurne rozlisenia. Tam je dobre dat cierne pasy po bokoch alebo stretch. Majitel takeho nestandardneho telefonu dobre vie, ze jeho telefon zobrazuje apky a hry zle a v buducnosti si ho nekupi.

    0
    0
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť