Na jednej strane sa už v rámci technológií dostávame do „post-PC“ éry, ktorá sa vyznačuje klesajúcim významom klasických počítačov a dominanciou mobilných zariadení. Na druhej strane aj zmenšujúci sa trh prenosných počítačov je pre výrobcov stále zaujímavý. Popularita Applu rastie aj v tomto segmente. Podľa najnovších štatistík NPD tvoria MacBooky Air až 56 % zo všetkých predaných ultrabookov v prvom polroku 2013. Len nedávno pritom Apple predstavil nové MacBooky Air s výdržou batérie postačujúcou na celý pracovný deň, čo by malo ešte viac podporiť ich predaje.
komentáre
Treba samozrejme dodat, ze na americkom trhu.
„post PC“ era bol obycajny marketingovy tah Jobsa.
Mam iPhone, iPad, ale ani jedno zariadenie mi nedokaze nahradit skutocny desktop.
Jedine co izariadenia ovplyvnili je trh notebookov, na bezne vyuzitie je IPad vacsinou postacujuci a kupa NB je vzhladom na to pre dost ludi zbytocna.