Belgická spotrebiteľská skupina Test-Aankoop/Test-Achats obvinila Apple pre jeho službu AppleCare z toho, že sa neriadi miestnymi spotrebiteľskými zákonmi. Skupina už podala podnet na belgický obchodný súd.
Apple v minulosti čelil podobnej žalobe v Taliansku, ktorá bola uzavretá len minulý mesiac. Apple musel zaplatiť viac ako 1.4 milióna USD, upraviť informácie na svojej webovej stránke a ukončiť ponuku AppleCare v talianskych predajniach Apple.
Zdroj: Blog de Jose Miguel Ruiz
komentárov
Presne preto sa Applu do EU moc nechce vdaka vsetkym podobnym sprostostiam … 30 statov , 30 zakonov a este nad nimi aj EU komisia …
@ Azsh
Vdaka bohu …. Naco nam je predrazene Jablko!
sprostostiam? nie je nahodou vo vsetkych EU statoch rovnaka – zo zakona dvojrocna – zaruka? ak sa nemylim tak applecare je o tom, ze apple dava zaruku len rok a ak chces dvojrocnu zaruku, zaplat si za apllecare.
Presne tak! Ani sa im moc necudujem. A kazdy tu frfle,ze je to drahe. Ked nechcem nekupim si to. Nikto nikoho nenuti!
@ Vase Meno to predrazene jablko je nam presne na to, na co by ste vy pocitac nikdy ani nevedeli vyuzit.. takze si pekne zostante pri vasom chybovom windowse..
Lenze problem v zasade je zatial vsade rovnaky… Neposkytuju 2 rocnu zaruku. Co je objektivne povedane zvlastne, kedze by ju v EU mali poskytovat prakticky vsade
Rocna zaruka? A za dlhsiu platit? To uz kde sme.. Ked mozu ini preco ma byt apple vynimka? Nemal by prave apple vydrzat aj 4 roky bez nutnosti reklamacie? Spinia si tymi snahami o znizenie trania zaruky meno, aspon vl mne to vybolava zle pocity. Ak chcu zarabat este aj na zaruke tak to dovi dopo
Celá dvojročná záruka je nezmysel. Je to zase ďalšia ochrana slaboduchých spotrebiteľov a podpora špekulantov. Rovnako ako na trhu práce.
Inteligentný človek si vie zrátať dve a dve. Vie si zvážiť, nakoľko je pre neho dôležitá cena, kvalita, značka, dĺžka záruky, vlastnosti tovaru, skúsenosti iných užívateľov a testy odborných médií …
Na základe tohoto všetkého sa vie rozhodnúť. Teda ak chcem uprednostniť cenu pred dĺžkou záruky, prečo by mi mal niekto brániť?
Potom sa nedivme, že americké firmy tu predávajú výrobky v pomere EUR:USD 1:1. Ešte aj tá nešťastná DPH-čka. Jedna vec by ale mala platiť – zmluvné podmienky medzi dodávateľom a odberateľom by mali platiť pre celú Európu rovnako (ako je to v USA), ale nemal by ich nikto diktovať. Malo by ísť o slobodnú dohodu dvoch partnerov – predávajúceho a kupujúceho.
@ Peter
“Potom sa nedivme, že americké firmy tu predávajú výrobky v pomere EUR:USD 1:1”
to myslis celkom vazne? Skutocne si myslis,ze je to preto,ze v ramci EU je 2 rocna zaruka?
“Ešte aj tá nešťastná DPH-čka”
to som tiez nepochopil, v amerike je tiez,len ma iny nazov a od statu k statu inu vysku.
V zasade som tvoj prispevok celkovo nepochopil, ty si zastanca toho,ze zaruka by vlastne ani nemala byt, ved staci,ze vyrobok predava firma XY, ktorej ty na zaklade “odbornych posudkov” a vlastnych skusenosti doverujes?
Tak to by sa vyrobcovia velmi potesili, keby bolo viac takych “slaboduchých” spotrebitelov :)