Koniec minulého pracovného týždňa sa niesol najmä v zahraničí v znamení Black Friday. Aj keď ani tento čierny piatok sa nezaobišiel bez davov ľudí súperiacich o najvýhodnejšie ponuky z obmedzených skladových zásob, stále väčšie množstvo zákazníkov v tento deň uprednostňuje online nákupy. Veľký význam preto majú aj aplikácie pre smartfóny, ktoré umožňujú zákazníkom rýchlo a jednoducho nakupovať priamo zo svojich mobilných zariadení. Podľa najnovšej správy IBM 2013 Holiday Benchmark Report iOS v tomto segmente výrazne vedie. Nákupy uskutočnené z iOS predstavovali 18,1 % zo všetkých online nákupov, pre nákup z Android zariadenia sa rozhodlo len 3,5 % zákazníkov. Líšila sa aj priemerná výška objednávky, ktorá pre iOS predstavovala 127,92 USD, pre Android 105,20 USD. Dáta pochádzajú z miliónov predajov z 800 rôznych amerických online predajcov. Táto a ďalšie podobné správy ukazujú, že online predajcovia by nemali podceňovať iOS platformu, keďže je pre ich podnikanie veľmi významná.