Apple je známy svojimi investíciami do startupov a spoločností, v ktorých vidí budúcnosť alebo ho inak zaujali. Takým prípadom je zrejme aj firma Topsy, ktorú teraz Apple odkúpil za vyše 200 miliónov USD. Topsy sa špecializuje na analýzu dát zo sociálnych sietí. S Twitterom napríklad pracuje už od roku 2006 a udržiava index všetkých tweetov z tohto obdobia. V ponuke Topsy sú nástroje, ktoré dokážu vyhľadávať a analyzovať trendy na sociálnych sieťach ako spomínaný Twitter či Google+. Konkurenciou pre Topsy sú spoločnosti DataSift Inc. a Gnip Inc, ktoré taktiež analyzujú a predávajú tieto dáta zákazníkom.
Apple obchod potvrdil, no hovorca ako zvyčajne len zopakoval, že Apple z času na čas kupuje menšie spoločnosti, no vo všeobecnosti nezverejňujú význam obchodu ani plány do budúcnosti. Apple by mohol Topsy využiť napríklad pre svoju reklamnú platformu iAd či iTunes Radio, kde môže svojim používateľom zabezpečiť lepšie odporúčania na základe súčasných trendov na sociálnych sieťach.