Kniha novinára Toma Nicholsona Gorila (tiež známa ako Gauneri) sa bude dať zakúpiť aj v digitálnej verzii. Zrejme najočakávanejšia slovenská kniha roka sa už nachádza v knižnej sekcii iTunes Store. Stiahnuť sa bude dať od 23. júla, záujemcovia si však už teraz môžu pozrieť ukážky alebo si Gorilu v iBookstore objednať a v deň vydania sa stiahne automaticky. Čítať sa dá v aplikácií iBooks na iPade, iPhone alebo iPode touch.
Knihu vydalo vydavateľstvo Dixit, ktorému licenciu postúpil Petit Press (vydavateľ denníka Sme). O digitálnu verziu sa postaral výrobca aplikácií a vydavateľ digitálneho obsahu iAdverti. Ponúka ju za 5,99 eur (odporúčaná cena papierovej verzie je 10 eur, v niektorých kníhkupectvách ju ponúkajú v zľave za 8 eur).
Vydavateľ sprístupnil MacBlogu knihu už teraz. Jedná sa o ebook s tradičným vzhľadom. Čitateľ má možnosť zmeniť druh písma aj jeho veľkosť. Všetky elementy v knihe sú navrhnuté flexibilne, takže zmene veľkosti alebo otočeniu zariadenia sa prispôsobujú bez problémov. Zlé formátovanie sme zaznamenali iba v úvode pri zobrazovaní na iPhone.
V knihe nájde čitateľ množstvo poznámok, odbočiek a referencií, ktoré sú označené číslami a starostlivo prelinkované na koniec kapitoly, kde sú hlbšie rozpísané. Rozličné obrázky a videá vhodne dopĺňajú, občas aj odľahčia text. Vydavateľ tvrdí, že v knihe sú zahrnuté aj exkluzívne multimediálne materiály, ktoré predtým neboli zverejnené, čo sme zatiaľ po približne prvej štvrtine nemali možnosť overiť.
Text je písaný priamym spôsobom, má pútavý dej a číta sa ľahko. Jediný problém môže mať čitateľ v úvode. Po niekoľkých stranách selfproma vydavateľa nasledujú až tri úvodníky (autorov, vydavateľa a vydavateľa digitálnej verzie). Po nich nasleduje ešte prológ od generálneho riaditeľa Petit Pressu. Každý sa snažil priložiť ruku k dielu, čo v konečnom dôsledku, žiaľ, znamená, že informácie sa opakujú. Až potom sa začína hlavný text, na ktorý všetci tak dlho čakali.
Vďaka kontroverznému obsahu a zvýhodnenej cene oproti papierovej verzii by sa z Gorily mohol stať prvý skutočný digitálny bestseller.
komentáre
Neviete mi povedat, ci je cela kniha pisana v takom istom style ako je ukazka??
To je skôr PR článok! Reklama, všade reklama!
@Psittacula Derbiana
taketo PR je treba