Zdá sa, že ani zaplatenie pokuty a úprava informácií v online obchode Applu nezaručia v Taliansku pokoj. Kameňom úrazu bola snaha Applu presadiť si svoju štandardnú ročnú záruku na produkty, ktorú poskytuje na väčšine svetových trhov, a motivovať zákazníkov k nákupu rozšírenej záruky Apple Care na tri roky. To všetko napriek tomu, že má zo zákona povinnosť v Taliansku poskytovať podobne ako u nás dvojročnú záruku.
Talianski regulátori stále nie sú spokojní s tým, aké má Apple marketingové praktiky. Podľa nich sú stále zavádzajúce a nie je z nich jasné, že má zákazník v cene výrobku dvojročnú záručnú dobu, nie jednoročnú, a teda nákupom rozšírenej záruky Apple Care dostane len jeden rok naviac. V štátoch EÚ je povinná dvojročná záručná doba, ktorá musí byť zákazníkovi poskytnutá štandardne. V prípade, že Apple nebude ochotný pristúpiť na pravidlá hry v Taliansku, môže mu hroziť okrem pokút aj zákaz predaja produktov až na jeden mesiac.
komentáre
hovadstvo prveho stupna.. apple je velky gigant, no aby takto vyskakoval, to je az prilis …
No unás aspoň neřešíme, jesti APP přinese rok nebo dva navíc. Pro nás vůbec není. Ale asi si zato můžeme sami, neb ani žádný regulační ůřad u nás nic nedělá.
Otázka ale je, jestli si Italové pomůžou tím, že budou jezdit kupovat jabka k sousedům, nebo se přidají všichni a Apple změní pravidla.
Taliani si sami sebe poškodia ak tam zakažu predaj apple vyrobkov