Nedávno sme zhrnuli zopár tipov, ako rozšíriť funkčnosť Notification Center v OS X Mountain Lion. Ukázalo sa, že je to pre vývojárov veľmi zaujímavá novinka, vďaka ktorej môžu konečne upozorňovať používateľa elegantným spôsobom a jednotne naprieč celým systémom. Jedným z nápadov, ktoré využívajú pohodlie Notification Center je český projekt Poosh. Vďaka nemu môžete byť upozornovaní na nové správy, recenzie a články, ktoré pribudnú na vami vybrané internetové magazíny. Dokonale nahrádza zdieľanie odkazov na sociálnych sieťach. Nemusíte totiž zapínať extra aplikáciu alebo otvárať web, aby ste zistili, či niečo nové pribudlo.
Ak si nainštalujete Poosh, prihlástite sa na odber veľmi podobný správam v RSS čítačkách. Nemusíte však mať otvorený NetNewsWire alebo kontrolovať MacBlog.sk, či pribudla recenzia na nový MacBook Pro s Retina displejom. Kľudne si len “počítačujete” a systém vás na novinky upozorní sám.
## Ako sa prihlásiť
Poosh je rozšírenie pre Safari, ktoré stačí stiahnuť z poosh.cz a nainštalovať dvojklikom. To je všetko čo potrebujete spraviť a prihlásite sa na odber dostupných portálov. Nastavenia nájdete v Safari → Preferences → Extensions → Poosh, kde môžete vyfiltrovať magazíny, ktoré nechcete odoberať. Pre fungovanie Poosh potrebujete OS X Mountain Lion a v ňom aktívne Notification Center, s povolenými hláseniami zo Safari.
Len pár týždňov po vzniku slúži Poosh už stovkám používateľom. Služba momentálne ponúka odber článkov zo štyroch českých a slovenských portálov zameraných na Apple. Sú to české jablickar.cz, appliste.cz a superapple.cz a slovenský, váš obľúbený, www.macblog.sk. Samozrejme, popularita Poosh sa každým dňom zvyšuje a je len otázkou času, aké zaujímavé portály sa dostanú do ponuky. Určite bude snaha rozširovať pôsobnosť mimo tém súvisiacich s Apple a IT a mimo hraníc Česka a Slovenska.
Ako Poosh funguje
Architektúra Poosh je zložená z troch častí. Tvorcovia obsahu odosielajú linky a popisky svojich článkov na server Poosh. Ten ich spracuje a pripraví notifikácie na odoslanie používateľom. Samotná aplikácia Poosh na strane klienta sa potom v intervaloch na tento server dotazuje a ak je odpoveď v podobe notifikácie pripravená, tak ju dostane a zobrazí používateľovi v Notification Center.
Treba spomenúť základnú nevýhodu Poosh, ktorá sa určite skôr, či neskôr vyrieši. Poosh je momentálne dostupný len pre používateľov Safari a odosiela notifikácie len keď je Safari zapnuté. Je to tým, že klientská aplikácia Poosh je “len” jednoduché rozšírenie Safari, ktoré sa dotazuje na server. V tomto smere sa zvažuje rozšírenie pôsobnosti do celého systému napríklad samostatnou aplikáciou Poosh, ktorá by mohla byť dostupná aj cez Mac App Store. Ďalšia možnosť je, že nastavenia Poosh by prebiehali v System Preferences a Poosh by bol len démon, ktorý by sa raz za čas pýtal serveru, či sú dostupné nové notifikácie.
Záver
Keďže OS X nie je jediný systém, ktorý poskytuje centrálnu správu notifikácií, úspech môže Poosh zaznamenať aj prechodom na ďalšie platformy, v prvom rade iOS. Možno raz bude ponúkať široké spektrum magazínov alebo prepojenie s RSS a službou Instapaper. Ak áno, MacBlog bude určite pri tom. Poosh je zatiaľ len v betaverzii a aktívne sa na ňom pracuje. Ak by ste chceli svojim nápadom prispieť k pripravovaným rozšíreniam služby, môžete tak spraviť na Twiteri. O svoje dojmy sa môžete podeliť aj v diskusii pod článkom.
Vyskúšajte Poosh, sťahujte z poosh.cz.
komentáre
Poosh už používam cca 2 týždne :) A dnes z ničoho nič vidím http://www.macblog.sk :) konečne :))
Bohužiaľ, tento poosh ma stále chyby. Všimol som si to teraz pri posledných dvoch článkoch na Macblog.sk. Jedná sa o to že keď surfujem po internete (cez Safari) ma to neupozorní na článok, upozorní až keď mám zapnuté Safari a pri tom uspím MB a znova sa prihlásim. Druhou chybou je to že zobrazí 1 – upozornenie – čiže 1 článok. Pritom nové sú 2. Takže ak chcem aby ma upozornilo aj na druhý článok znova musím „zaklapnúť“ MacBook a dozviem sa o ňom pri otvorení.
Popisované chování je zvláštní, nikdo podobné problémy nehlásí a ani sám je nezaznamenávám. Pokud ale mohu, doporučím Vám odinstalovat Poosh ze Safari to pak restartovat a Poosh znovu nainstalovat. Pokud se toto chování bude opakovat, zkuste ještě reset Safari do továrního nastavení (smazat veškerá data webových stránek), myslím si, že ale nebude třeba zajít tak daleko. Pokud problémy nadále přetrvají požádám Vás aby jste mne kontaktoval na ceo(at)poosh.cz abych s Vámi mohl projít kroky, které mi pomohou lépe zacílit na Váš problém a ten řešit.