Steve Jobs zrejme vedel o čom hovorí, keď pri uvedení iPadu 2 povedal, že rok 2011 bude rokom iPadu. Napriek neúnavnej snahe konkurenčných výrobcov, ktorá neraz viedla k súdnym sporom o patenty a podozreniam z imitovania, je iPad aj naďalej najpredávanejším tabletom. Rôzne štatistiky sa nás síce snažia presvedčiť, že podiel iPadu sa neustále zmenšuje, no ako ukazuje dnešná správa, môžu mať jeden zásadný nedostatok. Zameriavajú sa totiž na počet dodaných kusov, nie na počet predaných. Zatiaľ čo Apple sotva stíha vyrábať iPady a predá takmer každý kus, ktorý vyrobí, konkurencia má s predajom väčšie ťažkosti.
Aspoň tak to vyzerá podľa posledných správ, podľa ktorých síce HP dodalo do obchodného reťazca Best Buy 270 000 kusov svojho tabletu TouchPad, no predalo sa sotva 25 000. Milióny vyrobených kusov tak v prípade konkurencie Applu nemusia vždy znamenať milióny predaných kusov. HP síce najnovšie znížilo cenu tabletu na 399 USD, čím chcel upokojiť Best Buy, že tablety nebudú len zaberať miesto na skladoch, no potenciálni zákazníci kvôli vzniknutej situácii podľa všetkého čakajú ešte na ďalšie zlacnenie. U ďalších amerických predajcov je situácia podobná.