Moderné smartfóny preberajú hráčov prenosným konzolám ako Sony PSP alebo Nintendo DS. Aj keď sa tomu skalní fanúšikovia bránia, čísla hovoria za všetko. Hráčov, ktorí uprednostnia nie práve najlacnejšie prenosné herné konzoly pred iOS zariadením, prípadne zariadením s iným mobilným operačným systémom, na ktorom sú dostupné tisíce hier, stále ubúda. Nasledujúce grafy to len potvrdzujú, hráčske platformy sú na nich porovnávané z hľadiska príjmov.
Na vyššie uvedenom grafe vidíme herný trh v USA rozdelený na iOS, Android, prenosné herné konzoly a klasické „domáce“ konzoly. Podiel iPhonu stúpol z 5 % v roku 2009 na 8 % v roku 2010 (spolu s Androidom), zatiaľ čo podiel prenosných herných konzol klesol z 24 % na 16 %. Aj klasické herné konzoly (Playstation 3, Xbox 360, Wii) si polepšili, stúpli zo 71 % na 76 %.
Keď sa na trh pozrieme len z hľadiska príjmov za predaj hier na prenosné zariadenia, trend pre prenosné herné konzoly je ešte horší. iOS a Android si z 19 % polepšili na 34%, no Sony PSP kleslo z 11 % na 9 %. Nintendo DS zaznamenalo ešte väčší pokles, zo 70 % na 57 %.
Vyvíjať hry pre iOS a Android je stále atraktívnejšie a láka aj veľké herné štúdiá, ktoré sa doteraz venovali len „skutočným“ hráčskym platformám. Ceny hier pre smartfóny sú oproti ostatným výrazne nižšie, avšak aj tu sa kvalitné tituly presadia aj s vyššími cenami. Mať v jednom zariadení inteligentný telefón s prenosnou kanceláriou a k tomu aj výkonnú hernú konzolu je jednoducho výhodná ponuka, ktorá sa zákazníkom zapáčila. Sony ani Nintendo sa napriek tomu nevzdávajú, Nindendo už vydalo novú generáciu Nintendo 3DS, Sony zase pracuje na Sony NGP.
komentáre
Tak za 1) toto su cisla z US&A, takyto graf z JP, Azie alebo EU by vyzeral uplne inak (hlavne ten z JP a Azie) za 2) tu IMHO nejde o uprednostnenie ale pohodlnost. Mam iPhone/iPod Touch a nie som zrovna vasnivy Gamer a stacia mi casualovky na 10 minut pri rannej stolici, tak si asi nekupim PSP alebo DSko. Ja vlastnim PS3, PSP a iPhone, no nikdy by som PSP nevymenil za iPhone v ramci portable gamingu. Skratka to co chcem hrat by sa na iPhone ani nedalo. Cize, iPhone je iOS zariadenie, primarne funguje ako iPod a telefon (smartphone) v jednom spolu s App Storom, z tohto vyplyva ze ludia ktory sa ani nehraju si stiahnu niaku tu gamezu (ked uz maju ten iPhone) aby si ju raz za mesiac pustil na 10 minut, tot vse. Ale cisielko do statistiky je to rovnake ako ja ktory mam PSP a 20 hier k nemu. Dalsia vec je ze tieto cisla su v tomto segmente (cize Games Industry) side produktom. Ziadne iOS zariadenie nie je robene primarne na hry (to ze je tak prezentovane v reklamach je druha vec) ale produkuje cisla v tomto segmente ktorymi sa potom ohanaju. Ja netvrdim ze tieto cisla klamu. Tvrdim ze by na 1 PSP/DS gamera malo pripadat aspon 5 iPhone/Ipod Touch „gamerov“. Cize pocet gamerov na iOS deleno 5.
Zabudli este dodat, ze podiel vzrastol ale aj pocet hracov vzrastol. Tj pocet ds/psp neklesol, skor jemne vzrastol, ale pocet iOS hracov vzrastol daleko viac
z tych grafov vobec nie je jasne, ze iOS rastie.
kde ste to prosim vas pekne zobrali?
a potom, hlavne, keď ide o PSP a predaj hier, je to veľmi výrazne ovplyvnené vlnou pirátstva, ktoré na PSP je