Aj keď množstvo veľkých vydavateľstiev už Applu ustúpilo a ponúka predplatné svojich novín a časopisov cez model dostupný v App Store, niektorí sa tomu zatiaľ vyhýbajú. Apple si totiž berie 30 % z príjmu vydavateľstiev za predplatné a okrem toho obmedzuje aj ich prístup k osobným informáciám predplatiteľov. Zatiaľ čo prvý bod vykompenzujú ušetrené náklady na tlač a distribúciu, vstupu Financial Times do tohto systému prekáža najmä chýbajúci prístup k informáciám o predplatiteľoch. Ich biznis model je totiž podľa oficiálnych vyjadrení postavený na priamom kontakte s predplatiteľmi, ktorého sa nie sú ochotní vzdať. Ak sa im nepodarí s Apple dosiahnuť dohodu, budú využívať iné distribučné kanály, ktoré majú k dispozícii.
Na kvalitnú digitálnu publicistiku je iPad ako stvorený
Využívate už na svojom iPade či iPhone digitálne predplatné z App Store? O rady a skúsenosti sa s ostatnými môžete podeliť v diskusii pod článkom.