Aj na Slovensku a v Česku existujú talentovaní jednotlivci a firmy, ktorí sa zaoberajú vývojom iOS alebo Mac aplikácii a môžu sa pochváliť úspechom. V seriáli Developeri si tých najlepších a najzaujímavejších budeme postupne predstavovať formou pútavých rozhovorov, v ktorých odhalia ako začínali, na čo si pri tvorení softvéru treba dať pozor a ďalšie tajomstvá, ktoré sa skrývajú za dobrou aplikáciou.
V piatej časti sme sa diskutovali s Samom Jurdíkom z firmy Sygic. Slovenská firma, ktorá vyrába navigačný softvér, bola prvou, ktorá začala predávať hlasovú navigáciu na iPhone. Dnes sa o zákazníka bije s veľkými menami ako Navigon, TomTom, Garmin a iGo, ale aj napriek tomu sa jej stále dobre darí. Samo Jurdík, šéf divízie, ktorá ma na starosti predaj softvéru na appstoroch, v interview hovorí, aké je to súperiť s velikánmi a aké novinky nás v oblasti navigácie čakajú. Do rozhovoru sa podchvíľou zapojila aj Simona Párnická, PR menežérka spoločnosti.
## O firme
Nikdy neviem, ako sa má názov vašej firmy vyslovovať. Je to Sygic alebo Sydžik?
Názov vyslovujeme Sajdžik, ale rodení angličania väčšinou hovoria Sydžik.
Na čo sa spoločnosť orientuje?
Robíme navigačný softvér od roku 2004. Zákazníci sú rozdelení pomerne rovnomerne do troch skupín. Výrobcovia PND zariadení, teda samostatných navigačných prístrojov, ktorým dodávame náš navigačný softvér. Ďalej poskytujeme fleetové riešenia, ktoré využívajú logistické spoločnosti a kamionisti. Tretia oblasť sú smartfóny. Tá sa delí na dve biznis skupiny , jedna sa stará o predaj koncovým zákazníkom prostredníctvom appstorov, druhá pracuje na projektoch s operátormi a distribútormi.
Ktoré oddelenie zarába najviac?
Predaj koncovým používateľom cez appstory.
Aká veľká je celá vaša firma?
(Simona Párnická) V poslednom čase sme výrazne rástli, dnes zamestnávame viac ako osemdesiat ľudí. Projekcia do konca roka je viac ako deväťdesiat. Podpísal sa pod to najmä rast segmentu smartfónov a fleetu.
Hovoríte, že medzi vašimi zákazníkmi sú aj výrobcovia zariadení a fleetoví klienti. Ako prebieha predaj týmto firmám?
Pre výrobcov PND dodávame hotový softvér, ktorý má niekedy white-label úpravu, teda nemá naše meno, ale meno distribútora. Koncoví používateľ ale používa presne ten softvér, ktorý vyrobíme. Pri fleetových zákazníkoch je to trochu inak. My sme pre nich dodávateľom len navigačného komponentu, ktorý ich developeri integrujú do väčšieho riešenia, ktoré môže zahŕňať napríklad sledovanie kamionistov, dispečing a ďalšie funkcie.
Ľudia pribúdajú tak rýchlo, že na monitory si musia lepiť menovky, aby sa spoznali.
Na vašej stránke som si všimol, že medzi vašich klientov patria celkom veľké firmy. Ako narazili na firmu zo Slovenska?
Náš produkt je známy a záujemcom nerobí problém ho nájsť. Keď zadáte do Googlu GPS navigation, až tak veľa firiem nenájdete. To že sme zo Slovenska nie je veľká bariéra. Berú nás ako súčasť Európy kde sa nám aj celkom darí. Nevýhodu máme v USA, kde sa lepšie darí lokálnym firmám. Ale to je kultúrna otázka, nie dôsledok toho, že by nás nevedeli nájsť.
iOS navigácia Sygic
Apple začal navigácie podporovať až od verzie iOS 3.0. Aký bol dôvod, že dovtedy neboli?
Presne nevieme,. Existujú rôzne povery. Jedna hovorí, že licencia Google Maps, ktorú mal Apple, neumožňovala, aby na zariadení boli navigácie s hlasovými povelmi. Google mal totiž licenciu s mapovou spoločnosťou Tele Atlas, že zadarmo svoje mapy môže poskytovať len vtedy, keď na danom zariadení nebude hlasová navigácia a to sa nejako prenieslo aj na App Store. Možno.
Čiže tam neboli žiadne nové technické obmedzenia?
Našu aplikáciu sme vyvinuli už na iOS 2.0 a fungovala bez problémov pol roka pred tým, ako vyšiel iOS 3.0, takže si myslím, že nie.
Ak sa nemýlim, boli ste prvá hlasová navigácia na App Store z celého sveta.
Áno. O dva týždne sme predbehli nemecký Navigon.
Ako sa vám to podarilo?
Boli sme pripravení ale mali sme aj šťastie. Schvaľovací proces aplikácie vtedy trval až do šesť týždňov a nám to Apple schválil pomerne rýchlo. Možno, že Navigon musel čakať.
Dnes je tam už veľké množstvo navigácií — Navigon, iGo, TomTom. Ako sa vám darí v takejto silnej konkurencií?
Stredne, povedal by som. Darí sa nám veľmi dobre vo väčšine krajín Európy, Južnej Ameriky a Ázie. Zlepšiť by sme sa potrebovali v USA a v Británií. Tam to majú rozobraté domáce firmy.
Sygic vyrába navigácie pre viacero platforiem.
Prečo máte v USA menšiu popularitu?
Predaj v určitom regióne je do veľkej miery ovplyvnený tým, či sú tam tie firmy známe z iných segmentov. Napríklad Navigon celkom dobre predáva iPhone aplikácie v Spojených arabských emirátoch a Saudskej Arábií, lebo tam má históriu predaja PND zariadení. V Británií sa zas darí domácej firme ALK Copilot.
Všimol som si, že keď si na slovenskom App Store pozriem rebríček najviac zarábajúcich aplikácií, tak ste tam prakticky stále vy. Aký je slovenský trh, koľko tu predávate?
Presné číslo spamäti neviem povedať. Slovenský trh je ale väčší, ako by som čakal. Pre Apple App Store a Android Market nie je Slovensko vôbec zanedbateľná krajina. Práve naopak, je to jedna z tých lepších. V predaji na iOS a Android je napríklad Slovensko väčšie ako India, Mexiko či Malajzia.
Tieto čísla máte overené s inými vývojármi, alebo vychádzate z osobnej skúsenosti?
Iba z našej skúsenosti. Keďže ale vždy vidíme svoju pozíciu na rebríčku, vieme dobre odhadnúť aj veľkosť celého trhu.
Slovenskí vývojári často hovoria, že tuzemský trh je veľmi malý. Prečo sa názory tak rôznia?
Asi to záleží od toho či sa jedna o lokálne aplikácie — teda program v slovenčine len pre Slovákov —, alebo medzinárodne aplikácie ako Angry Birds či Sygic. Ak publisher vydá slovenskú aplikáciu, je celkom možné, že im to nestačí na to, aby ich to živilo. Keď je ale záber širší, tak je veľmi veľa krajín, ktoré sú z hľadiska appstorového predaja menšie ako Slovensko.
Vaša iOS aplikácia nevyzerá celkom ako iOS aplikácia. Aký je dôvod?
Som rád, že sa na toto pýtate. Sygic aplikácia vyzerala takto vždy. Keďže mobilné operačné systémy boli ešte nedávno veľmi nekvalitné, bola výhoda, že sme mali vlastnú nadstavbu rozhrania. Teraz sú ale mobilné systémy moderné a pekné a dáva zmysel mať aplikáciu s natívnym prostredím. Je to ale dilema, lebo pokiaľ podporujete viacero platforiem, pripravovať pre každú natívny user interface je komplikované. Trend ale hovorí v prospech natívneho rozhrania a je to teda niečo, čo plánujeme. Aj nám sa páčia aplikácie s natívnym GUI.
Aj keď firma má už osemdesiat zamestnancov, na pozorovateľa nepôsobí ako bezduchá korporácia.
iOS a Android
Hovorili ste, že predávate okrem platformy iOS aj na Android. Ako by ste porovnali tieto dva trhy?
Bohužiaľ, Android Market je väčší ako iOS App Store. Naše zárobky z platformy Android minulý štvrťrok po prvýkrát predbehli tie z iPhonu a iPadu. iOS bol veľký dlho, ale Android za posledné mesiace rýchlo rastie. To málokoho vo firme teší, pretože na iOS nám softvér funguje krásne, zákazníci sa tešia a my tiež. Na Androide je to zložitejšie. Aplikácia často nefunguje, máme s tým problémy a naši zákazníci tiež. Pre porovnanie, oddelenie podpory dostáva päťkrát viac sťažností a otázok o nasej Android aplikácii ako o iOS aplikácii.
Väčšinou čítam, že aj keď Android má viac používateľov, je tam menej peňazí. Ako je to?
V našom prípade platí, že viac zisku máme z Androidu.
Na to by som sa nesťažoval.
Nuž, máme s tým veľa problémov. Nemajú jednotné štandardy, každý výrobca používa iný firmvér. Dokonca aj dva celkom rovnaké telefóny s tým istým systémom sa niekedy správajú odlišne.
To znamená, že vám pridáva prácu s testovaním?
Áno. Android je fragmentovaný. Často sa stane, že s novým systémom naša aplikácia prestane fungovať. Napríklad keď vyšiel Android 2.3.4, viacero veci v nasej aplikácii prestalo správne fungovať, aj keď na 2.3.3 program fungoval dobre. Pritom sa jednalo o malý update. Teraz vyšiel iOS 5, čo bol významný update, a problémy s ním sú menšie. Ďalší problém je, že „Android is open“ a veľa používateľov si inštaluje neoficiálne verzie operačného systému, na ktorých naša aplikácia nefunguje a my to potom musíme riešiť.
Nedá sa jednoducho povedať, že budete podporovať toto a toto zariadenie, a ostatní majú smolu?
Áno, robíme to tak, že neoficiálne verzie OS nepodporujeme. Ale tak či tak musíme komunikovať a riešiť otázky na podporu.
Chlieb a hry.
Koľko Android a iOS používateľov má nainštalovanú Sygic navigáciu?
To nemôžeme porovnávať, lebo zatiaľ čo na Androide je dostupná sedemdňová skúšobná verzia, na iOS ponúkame iba platenú aplikáciu, ktorá stojí minimálne dvadsať eur. Na Androide našu navigáciu vyskúšalo dva a pol milióna používateľov, na iOS je to v stovkách tisícov.
Akú dosahuje trial verzia vašej aplikácie konverziu?
Konverzia je iba jedno percento (pozn. MacBlogu — číslo upresnil Samo Jurdík v emaile, pôvodne rozprával o polovici percentuálneho bodu). Medzi dôvody patrí aj to, že na Androide sa veľmi ľahko kradne. Ak chce kradnúť softvér používateľ iOS, musí mať jailbreak, čo je veľká bariéra. Na Androide môžu kradnúť všetci. Ale aj keď je konverzný pomer nižší, predaj na konci je stále veľmi dobrý a to je pre nás dôležité.
Treba k iOS-u a Androidu pristupovať iným spôsobom?
Ja osobne v nich rozdiel nevidím. Vo všeobecnosti sú priemerní používatelia platformy iOS a Android odlišní, ale používatelia Sygic navigácie sú na oboch prakticky takí istí ľudia. Predávame drahý softvér, ktorý sa dá ukradnúť, a nie každý sa rozhodne ho zakúpiť. To je filter, ktorý spôsobuje, že na konci máme používateľov s rovnakom mentalitou na oboch platformách.
Predajné modely a mechanizmy
Keď ponúkate bezplatný trial na Androide, nechceli ste niečo také skúsiť aj na iOS?
Je to téma, ktorú momentálne intenzívne riešime. Myslím si, že je potrebne odstrániť prvotnú bariéru, aby si aplikáciu mohol človek vyskúšať pred zakúpením. Časovo obmedzená trial verzia Apple App Storom nie je podporovaná. Freemium aplikácie, ktoré ponúka, sú ale podľa mňa lepšia alternatíva. Náš problém je, že v našom produkte nie je len náš vstup, ale obsah kupujeme od viacerých poskytovateľov a ak chceme meniť spôsob predaja, musíme sa najprv dohodnúť so všetkými dodávateľmi.
Trojrozmerná mapa v podaní Sygic navigácie.
Ponúka nejaká navigácia lite verziu na iPhone zadarmo?
Nie, zatiaľ ju nemá nikto. Myslím si, že všetci majú ten istý problém čo my. Teda že v ich produkte sú komponenty od iných poskytovateľov a so všetkými sa musia najprv dohodnúť, čo je zdĺhavé a zložité. Využívané sú ale aj alternatívne modely. Ruský Navitel má napríklad na iPhone tridsaťdňový trial. V Amerike je populárny model predplatného, že si nekupujete doživotnú licenciu, ale mesačnú alebo ročnú.
Najlacnejšia verzia vašej aplikácie zahŕňa celú strednú Európu. Nerozmýšľali ste to ešte zmenšiť, napríklad iba pre Slovensko a ponúknuť aplikáciu lacnejšie?
Uvažujeme nad tým. Táto možnosť nie je ani tak zaujímavá z hľadiska biznisového, ako z hľadiska podpory značky Sygic na Slovensku. Skutočná využiteľnosť je ale obmedzená, lebo Slovensko je malé a Bratislava je na hranici s Rakúskom a Maďarskom.
Ak sa nemýlim, na Slovensku ste aplikáciu prikladali aj k priamo k mobilom operátora. To bola akcia na zviditeľnenie značky, alebo zárobková?
Je to komerčná aktivita. Podobných projektov máme viacero. Sú pomerne komplikované, lebo platbu integrujú operátori a App Store nie je predajné miesto, ale len technológia na doručenie softvéru.
To sa vôbec nejako cez App Store dá?
Áno. Vo svete je to dokonca celkom bežné. V Európe to ako prvý začal robiť Navigon s nemeckým T-Mobilom ako program Navigon Select. Funguje to tak, že aplikácia je zadarmo a keď si ju nainštaluje zákazník so SIM kartou T-Mobilu, tak mu funguje, zatiaľ čo s inou SIM kartou nie. Zákazník potom platí cez faktúru T-Mobilu. V USA je zase AT&T Navigator od firmy Telenav. Pýtate preto, či to Apple dovolí?
Áno.
O týchto pravidlách koluje veľa legiend, ale nie sú pravdivé. Môže to trvať dlhšie, ale všetko sa dá.
Jedným z kritérií výberu budovy bola veľká terasa. GPS signál je rovnako potrebný ako voda a elektrina.
Vy teda už nejakú podobnú akciu máte?
Na Androide už beží a na iOS-e sa dokončuje. Spolupracujeme so slovenským T-Mobilom, českým Vodafonom a ďalšími operátormi v regióne. Používateľ si stiahne bezplatnú aplikáciu a mesačne mu ju bude fakturovať operátor.
Budúcnosť navigácií
Keď sa pozriem do App Storu na päť najznámejších navigácií, všetky vyzerajú rovnako. Nenachádzam dôvod, prečo by som mal uprednostniť jednu pred druhou. Ako sa snažíte zaujať zákazníka?
(SP) Sygic navigácia bola prvá, ktorá používala hardvérovú akceleráciu grafickým čipom priamo v iPhone. Vďaka tomu je aplikácia taká pekná, sú tam 3D budovy a krásny terén. Ďalší významný rozdiel je to, že sa snažíme mať jednoduché rozhranie. Sygic navigácia je veľmi user friendly.
Môj pocit je, že v navigáciách je dnes už všetko, čo tam má byť. Bude nejaký nový trend, ktorý ma zaujme a presvedčí kúpiť si novú verziu?
Myslím si, že hej. Veľa sa čaká od real-time obsahu. Prednedávnom sme pridali zobrazenie dopravnej premávky v reálnom čase pre Slovensko. V Amerike je veľmi populárne zobrazenie aktuálnych cien paliva na každej pumpe. Takže keď cestujete a potrebujete natankovať, môžete si vybrať v okolí tú najlacnejšiu. Zaujímavé do veľkých miest je aj monitoring parkovísk, takže navigácia vás nielen dostane na parkovisko, ale vie vám aj povedať, či si tam nájdete miesto. Zobrazenie premávky v reálnom čase sme mali pre Slovensko prví, ešte skôr ako Google Maps.
Vo firme je zmiešané prostredie. Niektorí robia na Macoch, iní na PC.
Ako získavate tento obsah? Kto agreguje informácie?
Sú na to väčšinou špecializované firmy. Informácie zbierajú viacerými cestami. Najspoľahlivejšou sú logistické firmy, ktoré majú neustále na cestách veľa áut s GPS senzormi a tak môžu zbierať dáta o premávke. Spolupracovať zvyknú aj s mobilnými operátormi, ktorí tiež vidia akou rýchlosťou sa ich zákazníci pohybujú po uliciach. Ak to používateľ povolí, dáta posielajú aj samotné navigačné aplikácie na smartfónoch. V mnohých krajinách tiež existujú pri diaľniciach kamery a snímače, ktoré monitorujú stav premávky.
Operátori môžu sledovať svojich zákazníkov?
Jedná sa o anonymné dáta, teda nedá sa podľa nich zistiť kto je kto. Hovoria iba o tom, že niekto je na určitom mieste a ako rýchlo sa pohybuje.
Bude niečo z toho, napríklad ceny palív, v dohľadnej dobe aj tu na Slovensku?
Zatiaľ nie. Dopravná premávka bola podľa nás najdôležitejšia. Jej dáta chceme zlepšovať a pokryť viacero ciest. Ostatné veci na Slovensku nemajú až takú veľkú využiteľnosť. Nie je v slovenskej mentalite naháňať sa za najlacnejšou pumpou, to je skôr americký zvyk. Ani monitoring parkovísk by sa asi veľmi nevyužil.
Ja by som to určite využil. Keď som išiel za vami, musel som prehľadať všetky priľahlé uličky, len aby som našiel jediné miesto.
Áno, ak sa podari nájsť poskytovateľov pre tieto dáta, radi ich do našej aplikácie pridáme. Ale zatiaľ sme takéhoto providera pre Slovensko nenašli.
Budúcnosť firmy
Plánuje Sygic expanziu aj na iné trhy ako navigáciu? Nejaké nové aplikácie pre mobilné platformy?
Pozeráme sa na viacero oblastí. Neviem, čo z toho môžem teraz vyzradiť.
Vždy ma zaujímalo, prečo je to tak, že bežný vývojár má desať aplikácií z najrôznejších oblastí a tí čo robia navigáciu, robia iba navigáciu.
Myslím, že to súvisí s tým, že navigácie vedia dosť veľa zarobiť. Keďže navigačné zariadenia stoja bežne stopäťdesiat eur, používateľ sa rád rozhodne pre výhodnejšiu aplikáciu na mobil za dvadsať eur. Keď si pozriete rebríček aplikácii, ktoré najviac zarábajú, tak na celom svete sa v čele držia navigačné aplikácie. Druhá vec je, že vývoj navigácie je špecializovaná a náročná oblasť, ktorá si vyžaduje veľa know how a skúseností.
Firma nedávno predstavila navigačný softvér pre Egypt.
Hovorili ste, že mapové dáta získavate napríklad aj od TomTomu. Nevadí tej firme, že vyrába svoju navigáciu a to isté predáva aj konkurencii?
Vôbec nie, tešia sa, že im platíme. Aj keď predávame identický produkt s rovnakým obsahom a teoreticky sa zameriavame na tých istých zákazníkov, v skutočnosti tam nie je veľká korelácia. Iný typ zákazníka si kúpi navigáciu TomTom a iný typ tú našu. Keď sa nám darí viac, neznamená to, že TomTomu sa darí menej.
Aké sú teda rysy vašich zákazníkov a tých, čo používajú na navigáciu TomTom?
(SP) Môžeme sa iba domnievať , myslíme si ale, že TomTom si volia konzervatívni zákazníci. Tí ľudia, čo sa zamýšľajú, či nemôže byť aj niečo iné lepšie, sa pozrú na navigáciu Sygic.
Navigačný softvér ponúkate pre ktoré regióny?
(SP) Pokrývame Európu, Severnú a Južnú Ameriku. Okrem toho Juhovýchodnú Áziu a okolie Perzského zálivu. Teraz prichádzame s regiónmi, ktoré zatiaľ u iných firiem nie sú bežné, ako napríklad Azerbajdžan, Irán a Egypt.
To znamená, že si vyberáte krajiny, kde nie je konkurencia?
O to nejde. Vo všeobecnosti je dobré prísť do krajiny čo najskôr, aj keď je v tom čase ešte miestny appstore z hľadiska predaja malý. Ak sa ale dostaneme na čelo rebríčka, aj keď to povedzme znamená, že predáme len jednu aplikáciu za deň, je to veľmi dobré, lebo neskôr, keď sa trh zväčší, budeme naďalej číslo jedna.
Firma sa stále celkom nezabývala v nových priestoroch, kam sa prednedávnom presunula.
Aký je v takom prípade dôvod, že ste v tých štátoch neboli ešte omnoho skôr?
Pre mnohé exotické regióny nám neposkytuje mapy TomTom, ale musíme nájsť a dohodnúť sa s lokálnym poskytovateľom máp. To býva problematické a zdĺhavé.
Bývajú niekedy komplikácie aj zo strany vládneho režimu?
V Číne a v Kórei. Pre Čínu napríklad nemôžeme robiť navigáciu zo Slovenska, ale musíme odcestovať do Číny a tam vyvíjať aplikáciu na ich počítačoch a s ich enkrypciou. Proces je oveľa zložitejší.
Akú majú moc vám povedať, čo môžete? Kto vám zabráni?
Keď chce nejaká firma zmapovať nejakú krajinu, napríklad Čínu, musí mať dohodu s vládou. Čínske úrady majú ale naviac špeciálne požiadavky. A teda ak my ako tvorca softvéru chceme, aby nám nejaká firma poskytla čínske mapy, tieto požiadavky musíme tiež splniť.
Rozhovor bol autorizovaný. Foto: Alexander Mravčák, Sygic.
Máte tipy na ďalších vývojárov, s ktorými by ste si chceli prečítať rozhovor? Pošlite nám ich.
komentárov
Skoro 10 mesiacov pouzivam Sygic central Europe na Iphone. Pochodil som Nemecko, Rakusko, Madarsko a som spokojny….Len tak dalej a prajem firme vela uspechov…
Presne ako je popisane v clanku , neexistuje moznost vyskusania aplikacie pred kupou, to je dost vazny problem, ktory som musel riesit JB.Vyskusal som vsetky dostupne navigacne softy a Sygic mi vysiel ako jeden z naj, hlavne kvoli rychlosti vykreslovania a ovladania, ale aj kvoli inym drobnostiam. Potom som zrusil JB a kupil Sygic Central Europe a Italy spolu za cca 64€.Este vtedy nebola kompletna Europe.Ked vysla chcel som tieto 2 vratit a kupit Europe, po komunikacii so Sygicom aj app store to nebolo mozne, ze vraj keby som bol Android juser, tak sa da , lebo oni maju databazu predanych, ale cez app store sa da riesit iba s app storom.Takze som si musel kupit celu Europe .. Za tu cenu som mohol mat komplet Navigon alebo iGo. Tha zarobili na mne . Ale s navigaciou som spokojny.
gratulujeme k uspechom s androidom!! :))
To asi preto že na iOS sú oveľa kvalitnejšie navigácie. A co sa vašej podpory týka tiež za veľa nestojí.
velmi zaujimavy clanok, vdaka!
tip na dalsieho developera: http://www.escapemotions.com/products/flamepainter/
Dakujem za rozhovor!
Snad sa podari vyspekulovat to nativne GUI pre iOS. To mi jedine v tejto navigacii chyba.
Nebude uz ziadna akcia ako bola minuly mesiac ze Navigon Europe bola za 29,99€ ???
Pouzivam NAVIGON a rad by som skusil Sygic…
Teraz este bola akcia z 49,99€ na 39,99€ a ja ze este pojde na tych 29,99€ , ale uz nesla …
Vdaka za info.
Trochu chaoticky rozhovor..nerozumiem prostr ako mozu mat vyssie zisky z androidu ked 90 % userov su zlodeji..sygic pouzivam uz vyse 2 roky a som spokojny. Ale suhlasim s vyssie napisanom nazorom ze podpora je katastroda. Raz po update zacsl odo mna sygic pytat nejaky kluc.. Napisal som na support ze co s tym a nikdy mi nedosla odpoved. Za take prachy si predstavujem bud telefonicku linku alebo nejaky ticket system s tym ze sa mi ozvu do 24 hodin. A nie to ich smiesne forum kde odpoved nikdy nedostanem a riesenie si musim vygooglit. Nie kazdy ma cas a chut googlit kvoli ich odflaknutej robote
ten futbalek co maju na fotke hraju posediacky ?
alebo to je PR fotka, ze ake tu mame super employee friendly prostredie? na prvy pohlad ;))
inak gratulujem k uspesnemu podnikaniu. v tejto dobe .. hmmmm .. klobuk dole!
Po približne pol roku používania tejto aplikácie môžem konštatovať, že ju považujem za absolútne nespoľahlivú a mierne povedané slabo použiteľnú. Pravidelne cestujem do ČR, HU, AU, a tento paškvil rozumej SYGIC robí rovnaké chyby (zlá navigácia – pošle Vás na zlú cestu aj opačným smerom a potom sa Jane uráči a začne hulákať aby ste sa otočili o 180 stupňov cez dve plné čiary). Nedávno bol update a ja som sa naivne domnieval, že sa to zlepší – ani náhodou (minulý týždeň som absolvoval rovnakú trasu a Jana „řádila“ ako vždy). Neodporúčam tento program nikomu kto potrebuje spoľahlivú navigáciu.
Bohužiaľ, Android Market je väčší ako iOS App Store. Naše zárobky z platformy Android minulý štvrťrok po prvýkrát predbehli tie z iPhonu a iPadu. iOS bol veľký dlho, ale Android za posledné mesiace rýchlo rastie. :):)
suhlasim s tym ze support maju na urovni 0%…:-( chcem podporovat SK vyrobky tym, ze si ich legalne kupujem ale fakt sa neda suhlasit s tou ich podporou…je chaba!
keby som mal znova kupovat nejaku nevigaciu pre iOS tak urcite nie Sygic. Bohuzial….:(
Já si nemůžu pomoct, ale to rozhraní je přímo otřesné. Na iOS je více zajímavějších alternativ s nativním UI a navíc uživatelé iOS nemají takový problém si za ty alternativy připlatit, narozdíl od Androidu, kde uživatelé spíše nejsou zvyklý platit vůbec a když, tak co nejméně a pak mi dává velký smysl, že příjmy jsou z této platformy vyšší. Zvláště pak, pokud je tam konkurence slabší (nesleduji ale tento trh na Androidu)…
Speedy> Ja som minuly mesiac kupil Sygic europe za 29.90 ale nevidel som Navigon Europe za 29.90 :)
áno, Android market má viac používateľov a pomaly dobieha aj počty stiahnutí, no narozdiel od appstore sú prevažne free. android market nedal vývojárom zatiaľ ani 2 miliardy, Apple je niekde úplne inde.
A že prečo Sygic zarába viac na Androide ako na AppStore? Podľa mňa najmä preto, lebo ľudia, čo si kupujú iPhone, hľadia najmä na kvalitu, Androiďáci na pomer kvalita/cena. Ako nie že by boli Sygic navigácie zlé, patria medzi špičku (však koniec koncov darí sa im na oboch platformách), no na prvé miesto v kvalite by som ich nedal (pomer cena/kvalita ale asi aj hej)
Akurát včera som mal zapnutú navigáciu Sygic v iPhone. V polovici cesty mi zazvonil telefón a po skončení hovoru navigácia spadla a musel som ju reštartovať. Na moje počudovanie ma nútila obrátiť sa späť. Našťastie som ju nepočúvol, lebo som cestu trochu poznal. Po prekontrolovaní som zistil, že si nepamätala svoju poslednú adresu a navigovala ma domov. Hlúpa navigácia.
Navigaciu sygic som pouzival na Symbiane a tam bola asi najlepsia. Na iPhone je to uplne naopak. Navigacia vas sustavne otaca do protismeru (na jednej ceste mi povedala otocte sa do protismeru otocil som sa a o 200m otocte sa do protismeru a bol som tam kde predtym) Jednoducho mali by zvazit kvalitu vyvoja iPhone aplikacie. Android neviem nemam ale z 10 ludi co poznam ma 7 ludi navigon, 2 TomTom a 1 iGO ale ten to aj tak lutuje. A pokial viem ani na JB zariadeniach sa dlho nedrzi.
Rád bych jim přál úspěch, ale použití jejich navigace mně osobně přišlo dost draho. Koupil jsem ji pro cestu do Austrálie (na nějakém serveru ji dost chválili). Jenže se jí povedlo mně otočit do protisměru v jednosměrce. Vím, že je to má chyba, nemám slepě věřit, ale bylo to dost hektický… No a samozřejmě mně trefila paní z vedlejší ulice, kterou nenapadlo podívat se v jednosměrce na obě strany… „My Bad“ – neměl jsem šetřit a koupit TomTom, na kterého jsem zvyklý z Evropy.
Mam ju od dob mobile maps na androide a zatial max spokojnost. Tech. podpora OK odpoved do 24h a ako bonus bezplatny upgrade na novy verziu. Testoval som navigon, igo, tomtom, becker, medion a neviem co vsetko a vzdy som sa vratil k sygicu :)