Výročná štúdia BrandZ marketingovej skupiny WPP označila Apple za najhodnotnejšiu značku na svete. Po štyroch rokoch víťazstiev sa tak Google kvôli Applu musel uspokojiť s druhým miestom. Odborníci ocenili hodnotu značky Apple na 153 miliárd USD, o 84 % viac ako minulý rok. Okrem prvého miesta získal Apple aj pomerne veľký náskok, Google je na druhom mieste ocenený „len“ na 111 miliárd USD.
Z technických firiem nájdeme v rebríčku ešte IBM na treťom mieste (100 mld. USD) a Microsoft na piatom (78 mld. USD). Okrem nich sú v najlepšej desiatke napríklad aj mobilní operátori a značky potravinárskeho priemyslu. Spoločná hodnota 100 najdrahších značiek sveta presahuje 2,4 trilióna, o 17 % viac ako pred rokom, čo je dobrým znakom po kríze sa zotavujúcich ekonomík.
Metodika pre určenie hodnoty globálnych značiek berie do úvahy analýzy finančných a trhových výsledkov spolu so správami analytikov a výsledkami prieskumov, ktorých sa zúčastnili viac ako dva milióny spotrebiteľov z celého sveta.
komentáre
čista propaganda. Aj keby to bola pravda.
@Corki
Ty budes asi jeden z tych pablbov, co su zamilovani do WIndowsu a Microsoftu pripadne Androidu.
Inak fakt, ze Apple je najdrahsou znackou sveta ma neprekvapuje. Stacilo sledovat predaj iP3 a 4 plus iPad a bolo to jasne uz dopredu. Pred 15 rokmi sa kazdy 2hy idiot vysmieval Applu, ze je to firma pred bankrotom a podobne…lenze Jobs sa vratil, naverboval Iva a dalsich, a chalani to za tak kratky cas dotiahly az na samotny vrchol. Za to zasluzia obdiv, ako aj za techniku a inovacie, ktore dali ludom do ruk. Nebyt Applu, doteraz piseme v T602ke a nosime Nokiacke tehly…
a hlavne pocuvame hudbu na tych otrasnych mp3 prehravacoch inych znaciek a lameme si prsty na “trackpadoch” ostatnych notebookov
to sedliak, pardon pastier:
podla tvojho pravopisu si ten pablb ty