Apple dostal v Taliansku pokutu 900 000 EUR za neférové praktiky týkajúce sa poskytovanej záruky

Antimonopolný úrad v Taliansku dal Applu pokutu vo výške 900 000 EUR. Príčinou sú neférové predajné taktiky. Konkrétne ide o to, že Apple v krajine nedodržal povinnosť poskytovať dvojročnú záruku a namiesto toho poskytoval len tradičnú záruku jeden rok, ako to robí napríklad v USA. Samozrejme, oproti konkurencii tak získal neoprávnenú výhodu. Ďalším problémom je, že dodatočná záruka na viac rokov síce k dispozícii je, pod názvom AppleCare, avšak Apple o nej zákazníkov nedostatočne informoval. Za to, že zákazníkov neupozornili na len jednoročnú záruku, dostal Apple pokutu 400 000 EUR. Zvyšných 500 000 EUR je pokuta za nedostatočné informovanie zákazníkov o rozšírenej záruke AppleCare.

komentárov
  1. Drahé je to a ešte šetria na záruke?? Ako je možné, že lacnejší asus môže všade vo svete štandardne ponúkať dva roky? A na niektoré dokonca päť. Hmmm?? Za cenu akú má Apple musí byť o zákazníka postarané ako o pána s P a nie ako čudáka….

    0
    0
  2. zasluzili si to.., dokonca by som povedal ze je to mala suma, som fanusikom apple, ale v prvom rade som europsky spotrebitel a moje prava maju byt aj v ociach APPLE-u na najvyssom stupni a je mi jedno, ci sa to stalo omylom, ( lebo velmi v umysel nechcem verit, preco by to prave v taliansku robili ), je to dost velka firma na to, aby si to vedela ustrazit

    0
    0
  3. V UK je záruka na produkty Apple tiež len 1 rok, preto som volil pri kúpe možnosť predĺžiť na 3 roky cez AppleCare.
    V každom štáte to je iné. Myslím, že u nás je zo zákona záruka 2 roky.

    Otázka je, prečo s tým prišli až teraz.

    0
    0
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
Apple Intelligence
pokračovanie článku

Apple Intelligence neláka zákazníkov prejsť na iPhone

Nástup pokročilých jazykových modelov typu ChatGPT prináša viacero benefitov pre ľudí pracujúcich v rôznych odvetviach. Je preto pochopiteľné, že firmy ako Meta, Google či Apple zacítili príležitosť využiť tieto technológie na vlastné obohatenie. Apple však naskočil na vlak neskoro a je to poznať.
pokračovanie článku

Sygic GPS Navigácia využíva inovatívnu lokalizačnú technológiu what3words – optimalizuje navigačné zážitky pre používateľov na celom svete

Spoločnosti Sygic a what3words na veľtrhu CES 2025 v Las Vegas oznámili integráciu so službou Sygic GPS Navigation. Po niekoľkých rokoch úspešných partnerstiev v oblasti navigačných riešení Sygic pre odvetvia verejnej dopravy, automobilového priemyslu, doručovania a stavebníctva, je teraz inovatívna lokalizačná technológia what3words k dispozícii pre používateľov aplikácie Sygic GPS Navigation.