Spoločnosť OnLive sľubuje hranie graficky najnáročnejších hier aj na relatívne slabých počítačoch alebo prenosných zariadeniach. Naposledy na DICE Summite v Las Vegas odprezentovala hranie hry Crysis, ktorá potrápi aj najvýkonnejšie počítače, na iPhone s tým, že čoskoro budú schopní priniesť túto službu aj na tablety ako iPad. Celý princíp je založený na tom, že klientská aplikácia prijíma zo serveru hotový obraz vo forme komprimovaného videa, zatiaľ čo všetky výpočtové operácie má na starosti vzdialený server. Táto aplikácia na server zároveň odosiela informácie o ovládaní hry hráčom. Riešenie by malo bez problémov fungovať za predpokladu, že sa server nachádza vo vzdialenosti do 400 km od hráča.
Ilustračný obrázok prevzatý zo stránok Cult of Mac
Ešte zaujímavejšou, a v dohľadnej dobe aspoň u nás reálnejšou alternatívou by bolo použitie domáceho počítača ako serveru, vďaka čomu by bolo možné cez domácu Wi-Fi sieť hrať náročné hry aj na iPade alebo iPhone. S OnLive už spolupracujú herné firmy Ubisoft, THQ, EA, Codemasters, Warner, Epic a iné. OnLive je k dispozícii vrámci uzatvoreného beta testovania, do ktorého sa môžete prihlásiť tu. Šance na prijatie do tohoto programu sú však vzhľadom na geografickú polohu Slovenska minimálne.
Ak sa vývojárom podarí dotiahnuť tento projekt do úspešného konca, je veľká šanca, že OnLive bude revolúciou v hraní a časom vytlačí z trhu konzoly a herné počítače, ktorých zmysel bude minimálny. Hráči už nebudú musieť nakupovať najaktuálnejší hardvér alebo konzoly. Všetko čo bude potrebné urobiť je prihlásiť sa k svojmu OnLive kontu cez TV alebo počítač a vybrať si ktorúkoľvek z najmodernejších hier sveta.
Zdroje: UK IGN, Cult of Mac,
komentárov
Na iphone????WOW!!
zaujimave :)
ovladanie tak narocnych hier ako crysis je ale na dotykovych zariadeniach trosku problem, nie? mozno je to otazka zvyku ale neviem si predstavit sediet na gauci, na kolenach iPad a hrat sa plnohodnotne hru kde zalezi na rychlych reakciach
nebudu kupovat do pc hw ale budu platit za hranie na serveroch velke penaze
onlive bude fungovat ako sucasny trh. kupis hru, a mas ju nastalo. poplatky iba mmorpg.
vidim viacero problemov:
1.) Ovladanie
2.) Velmi vysoke oneskorenie pri prenose streamovaneho videa. Nieco z casu zhltne kompresia, nieco prenos videa do zariadenia, nieco zase reakcia hraca spat na server.
V praxi totalne nepouzitelne, pretoze oneskorenie bude urcite radovo minimalne 2-3 sekundy. Kto hra nejaku FPS po sieti vie, aky zabijak dokaze byt co len ping 80 ms.
O nepouzitelnosti svedci aj to, ze tato firma toto riesenie predvadza snad uz 2 roky a neuviedli ani len testovaciu beta verziu pre obmedzeny pocet zaujemcov, povedzme len pre novinarov.
Vsetko zavisi od pristupu k sieti a internetu ako takemu. Ak bude wifi “n” standartom a znizia tolko nenavideny ping, potom nevidim problem. Cele by to vyriesila mala skatulka ako set-top box, bezdratova mys a klavesnica. hocikde to napojis na monitor ci telku a hrajes online. ak mas ipad ci ine prenosne, tak staci len ist online. 400km je vzdusnou ciarou vyse polovica slovenska, takze by stacil jeden poriadny server nikde v Tatrach:)
ogicek: ale casovu postupnost neoklames, to uz vieme od Einsteina :)
Ked dojde v hre k nejakej akcii (strelba protivnika), az NASLEDNE po tom sa zaber skomprimuje na serveri do videa (strelba protivnika uz prebehla) a NASLEDNE sa to posle uzivatelovi cez internet (s oneskorenim) tak mozes zabudnut na nejake rozumne reakcne casy (opat, reakcia hraca protistrelbou, skomprimovanie videa a odoslanie naspat hracovi).
Nech robis co robis, aj pri tak jednoduchej zalezitosti ako je streamovanie ziveho vysielania dosahujes oneskorenie minimalne 3 sekundy.
To proste neoklames, priratajme k tomu velmi nizku hranicnu rychlost svetla, co je este viac limitovane fyzikalnymi moznostami a odporom elektromaterialu ako med, zlato (vodice v pocitaci) a mozes zabudnut na to, ze znizenie Pingu pomoze. Oneskorenie bude vzdy minimalne niekolko sekund :)
Lol to mě baví jak tu říkáte že to nemůže fungovat, když je moc dobře vidět na tom videu že to normálně funguje! Taky se tam říká že reakce bude zaručena na max. 80ms. To že nevíte jak to funguje neznamená že to nefunguje =)
Jaroslav: tak nech to predvedu v realnom hrani multiplayeru, nech to daju otestovat. Nie 2 roky (a este nieco pred iPhone) o tom len hovoria a hovoria…
Aj vo vede plati, ze nejaky vedecky dokaz ci teoria musi byt zverejnena pre posudenie so vsetkymi udajmi a parametrami a vysledok musi byt reprodukovatelny. Inak to neplati :)
Firiem, ktore predvadzali vela veci a tvrdili velkohubo to a ono sme tu uz mali vela, zatial to povazujem za vaporware. Dobre si pamatam jednu firmu v zaciatkoch PowerPC, ako ONI znicia SoftWindows a ich emulacia x86 dosahuje skoro 100 % nativny vykon :D. A ticho. Davnejsie graficky „magovia“ BitBoys, kde padali neuveritelne cisla vykonu grafiky. A? Nic, ticho.
Kazdym rokom pride nejaka taka firma, ktora daco vyhlasuje (nedavno nabijanie cez WiFi) a potom sa zlahne zem. Takze s rezervou, s rezervou.