Interné pravidlá Apple pre vymieňanie zariadení s displejmi obsahujúcimi vadné pixely

LCD displeje sú už dnes úplnou samozrejmosťou a nájdeme ich skoro v každom zariadení. Najmä v prvých rokoch rozmachu LCD displejov k počítačom však boli hlavne pri lacnejších modeloch veľkým problémom vadné pixely. Ide o body, ktoré mohli byť úplne tmavé, prípadne svietili, tak či onak nezobrazovali to čo mali a v prípade ich nešťastného umiestnenia mohli používateľa poriadne znervózňovať. Technológia síce pokročila a kontrola vadných pixelov pri kúpe sa už dnes stala takmer minulosťou, no napriek tomu sa stále nejaké tie vadné pixely nájdu aj v najkvalitnejších displejoch. Stránky Boy Genius Report sa dostali k fotografii interných pravidiel Applu, podľa ktorých sa majú jeho zamestnanci riadiť pri reklamáciách týkajúcich sa tohto problému.

Interný dokument pre zamestnancov Apple, zdroj: Boy Genius Report

Ako teda Apple pri reklamácii nepodarených displejov postupuje? V prípade displejov iPhonu a iPodu touch je dôvodom pre výmenu alebo opravu už jeden svetlý alebo tmavý pixel. iPad môže mať vrámci normy dva tmavé alebo svetlé pixely.

V prípade MacBookov od 11″ do 15″ sú v poriadku tri svetlé alebo päť tmavých pixelov, spolu však nesmú presiahnuť sedem pixelov. V prípade 22″ a väčších displejov je v poriadku ak nájdete až 8 svetlých, 10 tmavých alebo 15 vadných pixelov spolu.

Pre uplatnenie záručnej výmeny alebo opravy musí počet chybných pixelov presiahnuť vyššie uvedené čísla, avšak Apple nechal priestor aj pre výmenu displejov s vadnými pixelmi „v norme“. V takom prípade ale budete oboznámení s tým, že vymenené zariadenie môže mať vrámci normy vadných pixelov ešte viac a ďalšia výmena už možná nebude. Samozrejme, ak bude počet zlých pixelov vyšší ako norma, nárok na výmenu nestrácate.

Aká je realita? Stretli ste sa na nových Apple zariadeniach s vadnými pixelmi? Svojimi skúsenosťami môžete prispieť do diskusie pod článkom.

komentárov
  1. Mam jeden chybny pixel na iMacu. Ci mi to prekaza? Nastastie je umiestneny tak, ze ani velmi nie, ale od vyrobku za 2200EUR by som cakal 100% kvalitu. Dakujem.

    0
    0
  2. “no do pixle” som si povedal, ked sa na mna po zapnuti noveho sony vajco skeril jeden vadny pixel, reklamoval som ho samozrejme neuspesne, dovod na vymenu su udajne najmenej tri vadne pixle… po zapnuti niekolkych vyrobkov s logom nahryznuteho jablka som si uvodnu vetu o pixloch nastastie zatial nepovedal

    0
    0
  3. Ty čísla jsou docela veliká, nevím jak ostatní výrobci, ale neřešit 15 špatných pixelů u 22′ obrazovky je dost špatný přístup.

    Osobně když nakupuju LCD panely, TV a podobné, nechám si je zaslat poštou abych mohl využít 14 denní záruky vrácení peněz.

    0
    0
  4. Ake jeden, dva, tri alebo 15 pixelov su ok??? Zaplatil som za vyrobok plnu cenu a nie nizku, tak cakam za svoje peniaze 100% kvalitu. Ziadne, ze jeden je v norme alebo pri vacsich 2, 3 alebo 15 pixelov. Co je to za logiku????
    Zaplatil som 100% z ceny zariadenia takze ziadna tolerancia. Pri kupe sa ma tiez nikto nepytal ci mam 100% z ceny zariadenia, alebo ci mi nahodou 1, 2, 3 alebo 15 percent nechyba. Keby mi vsak nejake percenta napr. 15% z nakupnej ceny chybali, pochybujem, ze pre Apple by to bolo este v tolerancii a dali by mi aj tak ich zariadenie.
    Naco maju vystupnu kontrolu???? Ked nevedia robit svoje vyrobky na 100% nech sa venuju niecomu inemu. To vsak plati aj pre ostatnych vyrobcov.

    0
    0
  5. Akurat včera som bol v T-mobile reklamovať jeden iPhone 3G so zrejme OFF pixelmy , bolo ich tma snad 20 aj to je asi malo.

    0
    0
  6. Napríklad Eizo niektoré rady monitorov majú toleranciu 0. Ale samozrejme tie monitory nie sú najlacnejšie a je to už zvyčajne profi trieda, alebo medicínske, za ktoré si už kúpite aj autíčko :). Výhoda je tiež v servise a záruke, ktorá nemá konkurenciu.

    0
    0
  7. @root: Nie za 2200 eur ale za 1850 eur. Tych 350 eur si nechal statu na dph ako “sprepitne”, alebo za to: “ze ti ho vobec dovolili kupit v tejto republike.” :))) Dobre ze?

    0
    0
  8. k predajcovi sa vyjadrovať nebudem pretože on ten iPad nevyrobil.Ale pojdem reklamovať tiež jeden pixel mi odyšiel v strede obrazovky iPadu.Akože ak mi to nezoberu tak ten iPad roztrhnem v zuboch pretože som zaňho strelil plnú sumu ku nej sa tiež radšej nebudem vyjadrovať tak očakám 110percentnú kvalitu…takto vlastním vlastne nie 100 percentné zariadenie a pritom som zaneho dal sumu jak má byť…Ide o princíp ked ten pixel raz nefunguje a on fungovať má pretože tam je tak ako výrobca by som sa osobne snažil aby všetko fungovalo ako má byť !Apple by si to dovoliť mohol.To ako čo teraz si tu každý môže založiť firmu budeme vyrábať displeje piate cez deviate dám si basic number pre nefunkčné pixelíky 20… a ludia si na facebooku nebudú ani vlastné meno vedieť prečítať to ako sú tam už úplne všetci zmatovaný alebo čo :)

    0
    0
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť