Pew Research Center’s Project for Excellence in Journalism prišli so zaujímavou štúdiou zameranou na sledovanie priestoru venovaného jednotlivým technologickým značkám vrámci hlavného prúdu technologickej tlače. Nie je veľkým prekvapením, že najčastejšie skloňovanou značkou je Apple – až 15,1 % všetkých článkov. To stále nie je všetko. Až 40 % týchto článkov sa nesie v duchu vychvaľovania kvality a inovácií, ktoré Apple prináša, 17 % označuje produkty za prechválené a 7 % popisuje Apple ako firmu posadnutú kontrolou svojich produktov.
Ako na vyššie uvedenom grafu vidíte, za Apple nasledujú značky Google, Twitter, Facebook a prvú päťku uzatvára Microsoft. Ani Google na tom nie je s obsahom jemu venovaných článkov najhoršie. V približne 20 % je sú jeho produkty chválené za kvalitu a inovácie. Na druhej strane až 19 % článkov kritizuje Google za príliš veľkú kontrolu, zhromažďovanie informácií a z toho vyplývajúcu moc.
Za pozornosť však stojí aj piata priečka Microsoftu, ktorý sa tak v článkoch objavuje len 1/5 toho, čo Apple. O príčinách môžeme špekulovať, situácia je však taká, že spor Mac OS X vs. Windows sa posunul na vedľajšiu koľaj a v súčasnosti aktuálnom boji o používateľov mobilných operačných systémov (iOS, Android a ďalšie) nemá Microsoft čím osloviť. Aj to je dôkazom, že vďaka otvorenosti trhov nie je žiaden monopol dosť silný a to čo sa nedávno zdalo najväčším súbojom už dnes môže byť nahradené niečim úplne iným. Toto obdobie tak zdá sa patrí Applu a Googlu, svoju silu môže ukázať aj nováčik Facebook, ktorý tiež pripravuje svoj vlastný mobilný telefón (používať však bude Android od Googlu).