Päť dní pred súdnym pojednávaním sa nakoniec Eight Mile Style, vydavateľstvo Eminema, dohodlo s Apple na mimosúdnom vyrovnaní. Ako sme už informovali minulý týždeň, spor sa viedol od roku 2007. Pretože sa pôvodne nepodarilo dospieť k dohode mimo súdu, začal sa 24. septembra riadny proces. Server freep.com však už v piatok priniesol informáciu o mimosúdnej dohode k „vzájomnej spokojnosti oboch strán“. Vydavateľ resp. Eminem požadoval od Apple celkovo skoro 16,5 milióna dolárov, z ktorých bolo 2,58 milióna odhadnutých ako zisk spoločnosti a zvyšok bol považovaný za škodu vzniknutú vydavateľovi. Predchádzajúci spor, ohľadne neautorizovaného použitia piesne „Lose Yourself“ v televíznej reklame na iTunes, bol tiež vyriešený mimosúdnou cestou.
Ku dňu 3. 10. 2009 malo už 24 % používateľov Macov na svete Snow Leoparda. Na stránke firmy Net Applications sa tiež dozvieme, že podiel používateľov internetu s operačným systémom Mac OS X vzrástol celosvetovo o 5 % na 5,12 %. Číslo pôsobí dosť minimalisticky pri porovnaní májovým zastúpením 9,77 %. Firma Net Applications odvtedy zmenila systém vyhodnocovania dát, aby nebol až tak veľmi zameraný na USA.
Steve Jobs je 43. najbohatší muž USA podľa rebríčku zostaveného magazínom Forbes. Napriek tomu, že sa odhadované bohatstvo najmajetnejších ľudí USA za posledný rok zmenšilo a Steve Jobs prišiel o 600 miliónov dolárov, polepšil si v rebríčku o 18 miest. Jeho majetok je odhadovaný na 5,1 mliardy USD.
Návštevníci servera ign.com mali možnosť zhliadnuť netradičnú reklamu na iPod touch. Ak ste ju náhodou premeškali, máte možnosť ju zhliadnuť tu:
Chyrovaný tablet od Apple má momentálne 20% šancu, že na trh vôbec nepríde. Server iLounge priniesol správy zhodujúce sa s doterajšími chýrmi. Desiaty bod však hovorí, že sa čaká na „zelenú od Steva“.
Oveľa lepšie ako podiel Mac OS X je na tom podiel iPhone OS, ktorý je na všetkých kľúčových trhoch sveta, okrem Ázie a Afriky, dominantným mobilným systémom na internete. V Severnej Amerike už má viac ako 52 % podiel na trhu a celosvetový podiel vzrástol za 6 mesiacov z 33 na 40 %. Výskum zverejnila spoločnosť AdMob, považujúca sa za najväčšieho distribútora inzercie pre mobilné platformy. iPhone OS sa presadzuje na úkor Symbian OS a RIM OS. OS Android od Google zaznamenáva rapídny nárast najmä v Severnej Amerike a západnej Európe. Čísla od spoločnosti AdMob neuznáva napríklad reportér z The Business Insider tvrdiaci, že tento reklamný systém (AdMob) je veľmi využívaný práve na iPhone OS, ale je úplne nedostupný pre Nokiu a BlackBerry.
Všetci sme si už stihli všimnúť, že Apple má rád okrúhle čísla a čaká pred zverejnením správ na vhodnú chvíľu. Tento týždeň to bolo 2 miliardy stiahnutí z App Store. Rýchlosť sťahovania aplikácií narástla pri posledných 500 miliónoch stiahnutí o 10 %. Ďalšie čísla z minulého pondelka:
- Apple už predal viac ako 50 miliónov zariadení s iPhone OS (iPhone + iPod touch)
- Na App Store je 125 000 registrovaných vývojárov
- App Store obsahuje už 85 500 aplikácií
Hra na mačku a myš pokračuje: Palm v sobotu vydal webOS 1.2.1, ktorý „rieši záležitosť zabraňujúcu synchronizácii médií s najnovšou verziou iTunes“. Je to už tretí pokus zo strany Palmu udržať túto funkciu pre svojich zákazníkov. Apple vôbec nie je nadšený z postupu Palmu a v najbližšej dobe sa pravdepodobne opäť dočkáme aktualizácie iTunes zahŕňajúcej opravy „množstva chýb a záležitosti s overovaním zariadení Apple“.
Aktualizácie softvéru z dielne Apple sa za uplynulý týždeň dočkal iWork ’09. Tretia aktualizácia balíku prináša opravy pre Keynote, Numbers, Pages a tiež iWork.com beta. Odporúčaná je pre všetkých používateľov a tiež je dostupná cez nástroj Software Update.
Ďalšia aktualizácia hodná spomenutia je od tvorcov programu Skype. Nová verzia obsahuje najmä opravy chýb špecifických pre Snow Leoparda.
komentáre
ten repbricek tusm nieje najblóhatsi ludia planety ale najbohatsiamericania… a to je rozdiel
Ironicke je, ze na iPode touch/iPhone si tu reklamu nepozriete….
mm: ironicke je, ze som za to celkom vdacny :)
No, ironicke to nie je, kedze na ked mate iPod touch, asi na neho nepotrebujete pozerat reklamy…
Ale naozaj ironicke je, ze na ign.com som skoro kazdy den a reklamu som si nevsimol… :(