Oficiálny počet predaných iPhonov

Prvé oficiálne čísla z 24. júla od AT&T vytvorili značný rozruch – operátor za prvé 2 dni evidoval len 146 000 aktivo­vaných iPhonov (aj kvôli vtedajším problémom s aktiváciou). Je to samozrejme slušné číslo, ale ani zďaleka sa nepribližuje predpokladom 500 až 700 000 kusov. Akcionári sa splašili, hodnota akcie AAPL klesla zo 145 na 135 USD a čakalo sa ešte na včerajšie finančné výsledky Apple za posledný štvrťrok.

Apple včera potvrdil 270 000 kusov iPhone za prvých 30 hodín predaja, čiže piatkový večer do polnoci a celú sobotu. O ďalších hodinách alebo dňoch už informácie nie sú, keďže sobota náhodou (alebo schválne?) vyšla ako koniec aktuálneho štvrťroka.

Finančné výsledky sú rekordné, napr. predaj Mac notebookov stúpol o 42% oproti minulému roku. Apple nikdy nepredal v žiadnom štvrťroku viac Macov ako teraz. Veľa zákazníkov sa k Macom a produktom Apple dostalo aj vďaka rozruchu okolo iPhone, čo bol okrem iného samozrejme dopredu premyslený marketingový cieľ (tzv. „long tail“). Do 29. septembra chce predať Apple okolo 1 mil. iPhonov a 10 miliónov do konca roka 2008. Software/OS pre iPhone bude zdarma aktualizovaný a dodávaný užívateľom ako updaty. iTunes už predbehol Amazon a stáva sa tretím najvačším online predajcom hudby na svete.

Takto vyzerá tabuľka z burzy NASDAQ dnes. Apple stúpol znova na 146 USD za akciu, všetky ostatné popredné IT firmy zaznamenávajú pokles. (Je to samozrejme len krátky efekt, ale predsa).

Pre porovnanie s Nokiou: Nokia predala vo svete za prvý kvartál 2007 spolu 92 miliónov telefónov (z celého portfólia od low-endu až po high-end), čo je asi milión denne. USA tvorí 5% populácie zeme, čiže hrubým výpočtom predá Nokia v USA za deň 50 000 kusov. Aj keď číslo strojnásobíme (sila trhu USA), je to stále menej ako sa podarilo vyhypovať Applu s jedným a 4–6 násobne drahším telefónom (oproti bežnému mainstreamu). Môj kontroverzný „výpočet“ samozrejme berte s nadhľadom, prvé vlny predaja sa môžu výrazne líšiť s budúcnosťou, aj pri príchode iPhone na Európsky a Ázijský trh. Z iPhonu však nakoniec ťažia všetci výrobcovia telefónov na celom svete, pretože „donútil“ ľudí platiť za telefón/mobilné zariadenie oveľa viac ako boli doteraz zvyknutí.

komentár
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť