Oficiálny počet predaných iPhonov

Prvé oficiálne čísla z 24. júla od AT&T vytvorili značný rozruch – operátor za prvé 2 dni evidoval len 146 000 aktivo­vaných iPhonov (aj kvôli vtedajším problémom s aktiváciou). Je to samozrejme slušné číslo, ale ani zďaleka sa nepribližuje predpokladom 500 až 700 000 kusov. Akcionári sa splašili, hodnota akcie AAPL klesla zo 145 na 135 USD a čakalo sa ešte na včerajšie finančné výsledky Apple za posledný štvrťrok.

Apple včera potvrdil 270 000 kusov iPhone za prvých 30 hodín predaja, čiže piatkový večer do polnoci a celú sobotu. O ďalších hodinách alebo dňoch už informácie nie sú, keďže sobota náhodou (alebo schválne?) vyšla ako koniec aktuálneho štvrťroka.

Finančné výsledky sú rekordné, napr. predaj Mac notebookov stúpol o 42% oproti minulému roku. Apple nikdy nepredal v žiadnom štvrťroku viac Macov ako teraz. Veľa zákazníkov sa k Macom a produktom Apple dostalo aj vďaka rozruchu okolo iPhone, čo bol okrem iného samozrejme dopredu premyslený marketingový cieľ (tzv. „long tail“). Do 29. septembra chce predať Apple okolo 1 mil. iPhonov a 10 miliónov do konca roka 2008. Software/OS pre iPhone bude zdarma aktualizovaný a dodávaný užívateľom ako updaty. iTunes už predbehol Amazon a stáva sa tretím najvačším online predajcom hudby na svete.

Takto vyzerá tabuľka z burzy NASDAQ dnes. Apple stúpol znova na 146 USD za akciu, všetky ostatné popredné IT firmy zaznamenávajú pokles. (Je to samozrejme len krátky efekt, ale predsa).

Pre porovnanie s Nokiou: Nokia predala vo svete za prvý kvartál 2007 spolu 92 miliónov telefónov (z celého portfólia od low-endu až po high-end), čo je asi milión denne. USA tvorí 5% populácie zeme, čiže hrubým výpočtom predá Nokia v USA za deň 50 000 kusov. Aj keď číslo strojnásobíme (sila trhu USA), je to stále menej ako sa podarilo vyhypovať Applu s jedným a 4–6 násobne drahším telefónom (oproti bežnému mainstreamu). Môj kontroverzný „výpočet“ samozrejme berte s nadhľadom, prvé vlny predaja sa môžu výrazne líšiť s budúcnosťou, aj pri príchode iPhone na Európsky a Ázijský trh. Z iPhonu však nakoniec ťažia všetci výrobcovia telefónov na celom svete, pretože „donútil“ ľudí platiť za telefón/mobilné zariadenie oveľa viac ako boli doteraz zvyknutí.

komentár
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPhone 16e

Tak ako sa čakalo, Apple naozaj predstavil nový vstupný model do svojej ponuky. Firma ho však začala predávať pod menom iPhone 16e.
Apple Maps
pokračovanie článku

Apple Maps možno začnú zobrazovať reklamy

Niet divu, že Apple sa eventuálne pokúsi monetizovať väčšinu svojich služieb. No zatiaľ čo niektoré služby vyslovene vyžadujú aktívne predplatné, iné si budú musieť na seba zarobiť same, v záujme zachovania bezplatnosti.