Amazon ponúka piesne bez DRM ochrany za nižšie ceny ako iTunes Store
CEO Apple – Steve Jobs 5. septembra na špeciálnom evente potvrdil, že iTunes Store predbehol Amazon v predaji o 3,3% a stal sa tretím najväčším predajcom hudby v USA vôbec. Po tom, ako Amazon otvoril digitálny obchod s hudbou ponúkajúc viac než 2 milióny piesní v MP3 formáte je však otázne, či sa jeho postavenie nezmení. Amazon vie, ako predávať – narozdiel od iTunes Store sú piesne bez DRM ochrany v dvakrát lepšej kvalite, a teda nie v 128kbps, ale v kvalite s bitrate 256kbps. Základná cena je rovnaká ako v iTunes Store, $0,99 za jednu pieseň, ale 100 najlepších piesní sa predáva o desať centov menej; 100 najlepších albumov je za cenu $8,99, teda o dolár menej za album ako je základná cena celého albumu na iTunes. Jednotlivé piesne sa ukladajú piamo na disk, ale sťahovanie celých albumov vyžaduje špeciálnu aplikáciu Amazonu, ktorá je dostupná aj pre Windows, aj pre Mac OS X, a automaticky pridá stiahnuté piesne do iTunes alebo Windows Media Player Library. Čo sa týka OS Linux, Amazon vyhlásil, že aplikácia bude dostupná aj pre túto skupinu. Nevýhodou Amazon online obchodu je, že neexistuje nič ako redownload piesní, takže je potrebné robiť zálohy; podmienky služieb otvorene zakazujú znovu-predaj a požičiavanie. Ak máte fyzické CD, oboje môžete robiť legálne. iTunes obsahuje najmä piesne spoločností Sony BMG a Warner, ktoré sú však s DRM ochranou. Zakódované piesne v AAC formáte neprehráte na prehrávačoch iných ako iPod a WMA formát zase naopak na iPodoch neprehráte (aj keď sa ešte stále dajú konvertovať). Berme však do úvahy, že iTunes Store ponúka viac než 6 miliónov piesní, zataľ čo Amazon len tretinu. Zdroj: arstechnica.com
Best Buy chce rozšíriť In-Store Apple Store
Spolupráca Apple a Best Buy nikdy nepokročila do veľmi úspešných jednaní. Spoločnosť Best Buy by však chcela začať s experimentom In-Store Apple Store. Tento predajný program by mal byť rozšírený na 270 obchodov už do konca tohto roka. Podľa vyjadrenia vedúcich pracovníkov, spolupráca ich veľmi teší a zvažuje sa aj rozšírenie tohto programu na počítače iMac a iné video výrobky, ktoré pomáhajú k zvýšenie návštevnosti a predajnosti. K júnu 2007 je v USA otvorených 852 obchodov, čo by znamenalo približne 32% maloobchodných predajní s produktmi Apple. Percentuálna hodnota však ešte môže klesnúť vzhľadom na fakt, že momentálne rozšírenie predajní v USA a Kanade by mohlo priniesť až 1 800 obchodov.
Zdroj: arstechnica.com
Spoločnosť Apple sa postavila proti sporu o patent týkajúci sa iPodov
Stránka Burst.com sa rozhodla podať žalobu na Apple kvôli jednému z ich patentov. Firma sa, podľa zdroju Arstechnica.com, snaží dostať peniaze od Apple, podobne ako to už s úspechom spravila Microsoftu. Apple však nechce prípad nechať tak a právnici firmy tvrdia, že Burst.com len skombinovala už existujúce myšlienky, a teda výsledný patent nie je žiadna nová technológia. Argument druhej strany je samozrejme opakom, keďže na kombinovanie viacerých patentov bolo treba vynaložiť veľa úsilia. Súdny prípad je momentálne len pod vedením sudcu, ale Burst.com dúfa v súdnu porotu. Ak by Apple prípad vyhralo, Burst.com by stratila nároky na patent. Uvidíme, kedy sa dozvieme výsledok.
Seriály od NBC v iTunes Store, Fox uvoľní seriály zadarmo
Aj napriek ukončeniu zmúv spoločností Apple a NBC sa v iTunes Store objavili dva nové seriály, Chuch a Journeyman. Epizódy seriálu Chuck sa dajú zakúpiť vopred za $39,99, zatiaľčo Journeyman túto možnosť neponúka. Podľa zdroju Gizmondo by Chuck mal mať len 13 epizód a celá prvá séria príde ku koncu pred ukončením decembrového kontraktu.
Zdroj: ilounge.com
Podľa vyhlásenia The Los Angeles Times, Fox a Apple minulý piatok dospeli k dohode o ponúknutí viacerých seriálov zadarmo. Kritika sa však zniesla, keď na povrch vyšlo, že nešlo o žiadne populárne Seriály ako The Simpsons alebo Family Guy, ako sa očakávalo, ale o seriály „zapadnuté v prachu“: Back To You, Til‘ Death a K-Ville. Na rozdiel od NBC sú seriály bez reklám. Podľa Times ide o spôsob, ako ľudí nalakáť na seriály a neskôr buď zaplatia Apple za ďalšie epizódy, alebo aspoň budú pozerať seriál v televízii, čím sa zvýši sledovanosť.
Starbucks chce pomocou iTunes Store predať 50 miliónov piesní
Sieť amerických kaviarní Starbucks nedávno ohlásila, že plánuje predaž až 50 miliónov piesní. V období od 2. októbra do 7. novembra rozdajú v 10 000 kaviarňach viac ako 1,5 milióna kartičiek „Song of the Day“ (Pieseň dňa). Karty sa budú dať použiť v online iTunes Store. Medzi 37 skupinami a hudobníkmi bude Paul McCartney, Joni Mitchell, Joss Stone, Dave Matthews Band, John Mayer, Annie Lennox a Band of Horses. Starbucks tiež ponúkne limitovanú edíciu karty, ktorá bude zahŕňať dva downloady z iTunes Store pri online registrácii danej karty. Tomuto sa hovorí radosť piť kávu.
Zdroj: ipodnewsblog.blogspot.com
iPod touch prišiel o dva dni skôr, ako sa predpokladalo
Viacerí, ktorí si predobjednali iPod touch boli milo prekvapení, keď sa dozvedeli, že novinka k nim príde o dva dni skôr, ako mala podľa pôvodných vyhlásení Apple. Nižie uvedený screenshot je jeden z mnohých, ktoré sa objavili na internete.
Chyba iPodu touch zahŕňa zmienku o Bluetooth
Internet oblieha nižšie znázornený screenshot, na ktorom je vypísaná chyba zahŕňajúca zmienenie o Bluetooth. BT chip zatiaľ nebol potvrdený a treba brať do úvahy aj to, že urobiť obrázok s takouto chybou je dnes len otázka niekoľkých minúť.
: http://www.magicshot.net/…cs/crash.jpg
Čínske klony iPodu touch a nano
Netrvalo príliš dlho, kým sme sa dočkali čínskych napodobenín najnovších iPodov. Napodobenina touchu má 2,8″ (320×240px) displej, obsahuje rádio, nahrávanie zvuku a podporuje aj prehrávanie videí. Kapacita je však veľmi nízka – len 1GB.
O čínskom „iPode nano“ nie sú zatiaľ podrobnosti.
Tretím kúskom nie je však prehrávač, ale mobilný telefón. Váži len 72 gramov, má 2,2″ displej (176×220px), 2MP fotoaparát a stereo reproduktory.
komentárov
Asi nanosekundu som veril, že tie skladby sa budú nakupovať aj zo Slovenska… US only, typicky.
Hudba v 128 kbps AAC formáte (ktorá sa sa kupuje cez iTunes Store) je približne rovnakaj kvality ako 192 kbps hudba MP3 (vďaka efektívnejšej kompresii…). A medzi MP3 192 kbps a MP3 256 kbps nieje rozdiel takmer žiaden (resp. sluchatkami ho určite nebudete počuť, možno tak keď si to pustíte cez naozaj veľký a veľmi kvalitný reproduktor). Čiže si dovolím nesúhlasiť s tým že hudba má „dvakrát vyššiu kvalitu.“ Možno tak o 33% ale ani to nieje pravda. Je to len blbý marketingový ťah…
A naviac videl som stránky ktoré ponúkajú pesničky za 0.2$ podstatná tu nieje ani tak cena ako integrácia a tá je v iTMS výborná…
Rekl bych, ze DRM je dano spis neustupnosti spolecnosti Sony a Warner, které poskytovani pisni pres iTunes Store podminuji prave ochranou DRM. Podobne to muze bit i s cenou. Takze bych ten clanek nepsal tak na telo Applu, ale spis na vise zminene spolecnosti. Stalo by za to zjistit které spolecnosti poskytuji hudbu pro Amazon, pak by se snad dali delat presnejsi zavery. Podle vseho Amazonu poskytuje hudbu EMI (http://www.cdr.cz/a/22475), ktera pokud vim se s Apple na poskytovani hudby nedohodla.
pisu bez carek a hacku, protoze se mi nektere znaky jako r s hackem zobrazuji spatne, mozna je to tou slovencinou. Takze se za to omluvam.
pro Simona: … kdyby jen háčky a čárky (mně se zobrazují – jedna radost!), ale tvrdá a měkká „i a y“… to je humus! Ty nejsi líný si přepnout klávesnici, to je jen výmluva, ty jsi líný psát pořádně svou mateřštinou. To, že jsi na slovenském serveru tě nespasí…
Ondřej
To su svine ti cinania.Vsetko co je dobre a sa da kopiruju…Je dokazane ze sa snazili spravit kopiu vela pohodovych aut, ktore aj dokoncili a uviedli na trh, ale je to velky smejd.Medzi tieto auta patri napriklad aj BMW X5 ale kopia je o nicom…FUJ!!!ze sa nehambia…..
to Miroslav:
Jsou to Číňani. Kdo nezažil, nepochopí. Žijou v úplně jiným vesmíru, fakticky! Ale tím je neobhajuju. Je to hnus :-/